Dræn af have

Hej

Hvordan ved man, om sin have/grund har behov for dræn. Er der nogle, som kender nogle gode links vendr. hvordan og hvad det koster at lave en have
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Jeg har lige fået drænet på min grund. Vi har lagt 20 meter rør, og det kostede ca. 7500 kr. for en mand med gravemaskine, rør og en sandfangsbrønd. Arbejdet tog ca. 6 timer. (besværligt gravearbejde grundet vi skulle dræne omkring huset og vi skulle ned i en meters dybde.) Det bemærkes at priser er meget rimelige fra min entreprenør.....Drænrør kan du købe billligt, søg på nettet. De skal pakkes ind i nøddesten, evt. med fibertex rundt om det hele.
Måske er det også muligt at finde gode råd på www.friland.dr.dk de frilandsfolk har mange gode og billige løsninger.
mvh
Siff
PS: Det kunne være en god ide, at lade evt. afvandingsdræn lede vandet ned i en brøn, som man så kan bruge til vanding mv., man kan jo også lede tagvandet i en brønd, og sætte en pumpe på..., der er rigtig mange penge at spare i afgifter.

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
hvordan man finder ud af om ens have skal dræn, ja altså i vores tilfælde var det let, vores græsplæne var virkelig nogle store sumpe, som græsslå maskinen sank i.... du kan jo evt. også have nogle problemer med vådt rund om husetcool

vedr: prisen på en have, altså en have er jo ikke bare en ting, som prisen på en håndvask, det består jo af mange ting: Belægning, planter, maskiner, arbejdsløn (drikkevare)... skal du selv lave haven....

eller hva mener du med pris???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis