Terrændæk direkte på jord

Hej allesammen

Jeg har købt et hus hvor terrændækket er lavet med et bjælkelag, der lægger af på soklen, og hvor der er lavet nogle punktfundamenter til støtte under.

Efter at jeg tog et gulvbrædde af, så jeg at der var "isoleret" med tør sand.

Hvis man fjerner sandet, kan man se at der er sat et bræt under de bærende bjælker til at bære sandet, og herunder er der direkte adgang til jorden ca 20 cm længere nede.

Jeg ved det ville være helt perfekt at fjerne alle bjælkerne, og derefter støbe et nyt isoleret betongulv. MEN,

Ville det være lige så godt at brække de eksisterende trægulve og og trådforskalle bjælkerne under bunden, og isolere mellem alle bjælkerne og lægge en dampspærre ud og så nyt trægulv.

Hvis man lægger denne dampspærre ud, og sørger for at kryberummet er godt ventileret, ville bjælkelaget så tage skade af den fugt som stiger op fra jorden.

Hva skal jeg være opmærksom på. Har tænkt på denne måde, da metoden med det nye betongulv vil være for dyr..


M.v.h Nordin Naciri
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi hade det samme hos os og hvis du tænker tid contra penge og alt det der , så koster det ikke det vilde at støbe gulven, og så kan du jo også smide gulv varme ned smile .
Du kan godt det du snakker om men det bliver du ikke glad ved ( vi lave det samme tricks i ungers rum) , først det kommer til at tag en krig at lave og det kommer også til at koste en del og det vil da også stoppe en del at det træk og det bliver ikke nær så fodkoldt, men det er sku lidt som at pisse i buksern for at holde varme.
Mit råd til dig er tag et rum afgange op med skidte og støb med gulv varme, og hvis i lige har købt huset har i nok planer om at bliver det et stykke tid og til det så kan man kun sige 1 huset bliver ikke minder værd af det , 2 i kommer til at spare en del på varme så pengen kommer hjem med tiden 3 der bliver ikke mere fodkoldt og træk, og der er en masse mere bonus.
Nej, der skulle ikke være noget i vejen for at gøre som du selv beskriver, dog kunne jeg nok tænke mig, at du nederst havde en vindspærre, så det ikke kan blæse op i isoleringen, for gør det det, har du ikke vundet noget.

Når der så skal sådan en vindspærre på, så bliver det hele da selvfølgelig noget besværligt at lave, og man kunne jo så vurdere på, om ikke man skulle gøre som Morten foreslår.

Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis