U-værdier

Hej.

Jeg har ansøgt om at udnytte en gildesal til beboelse, for det første så fatter kommunen ikke at det er en bygning der allerede er på grunden, selvom det nøje er beskrevet.

Men derefter skriver de at der mangler beregninger på tilbygningens u-værdier, nu er det jo ikke en tilbygning, men er det nogen beregninger i tror de vil have alligevel, og hvordan regnes de ud eller retter sagt hvad er det?

Belliggenheds plan skriver de også efter, men jeg vil jo mene at de burde have en plan tegning over grunden hvor de kan se hvor bygningen ligger??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Guffi!
Nu skal jeg ikke spille "kloge", men hvor gammelt er dit hus? Grunden til jeg spørger, er at jeg har et hus fra 1855 - 1865 som kommunen intet har på, udover en beskrivelse, hvor der kun står: Bygning til privat beboelse. Tilsluttet offentlig kloak (Ikke helt ordret, da jeg ikke har papirerne her)

Mvh. Birger

P.S. Resten ved jeg heller intet om

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej Guffi

At de ikke fatter hvad du vil have dem til at fatte gør dem jo ikke dumme.. Men vi må bare konstatere at i ikke forstår hinanden.....

Jeg tror det smarteste du kan er at aftale et møde med en bygningsteknikker fra teknisk forvaltning. Tag dine skitser med af dit projekt. De tegninger du nu har på huset, selvlavede eller nogen du har overtaget.
Saml samtidig dine papirer over huset sammen og tag dem med. Fx BBR meddelelsen, skatte papirene, vurderingen osv.
Tag gerne nogle billeder ned, så er der ting der ellers kan være svære at forklare der står klart.

Så er du forberedt til et møde hvor du kan få klarhed over hvilke dokumenter og beregninger kommunen vil have for at du kan få lov til at ændre benyttelsen af dine bygninger.

MVH Njord
U-værdier er de nye bygningsregler, efter april 2006 skal man jo følge nogen u-værdier med isolering og sådan, har man et vindue skal der måske mere isolering til og sådan..
Lyder til det er det de vil have..

Du kan læse om u-værdier på rockwools hjemmeside. eller finde et bygningsreglement et sted..

Aussie
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis