isolering i loft til kip

hej

jeg skal til at isolere mit værksted med loft til kip. Har prøvet at holde isoleringen fast under taget med snor, hvilket selvfølgelig ikke virkede. Derefter brugte jeg noget tyndt ståltråd - det virkede heller ikke, da isoleringen kom til at hænge. Skal jeg bruge noget kraftigere ståltråd? Og hvordan får jeg tråden til at sidde godt fast i spærrene, hæfteklammer virker for svage?

morten
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten

Ståltråd burde kunne gøre det, hvis du så sætter nogle små skruer i spærene og derefter vikler tråden omkring, sådan at det giver et mønster op mellem spærene som et Z (Hvis du forstår) derefter skruer du skruerne i så de ikke driller for din loft beklædning.
dette er bare en mulighed
Hæfteklammer kan nok kun bruges hvis de skydes i med en kompresser.

Hyg og held og lykke med dit projekt..
Dampspærrer???
tak for svarene, dampspærren kommer selvfølgelig op bagefter...
det var selvfølgelig en mulighed, syntes bare det må være bøvlet?? men måske ikke, har nogen prøvet? Der er længere mellem spærrene end isoleringen er lang så det kan ikke sidde i spænd desværre.
Citat fra morten s

det var selvfølgelig en mulighed, syntes bare det må være bøvlet?? men måske ikke, har nogen prøvet? Der er længere mellem spærrene end isoleringen er lang så det kan ikke sidde i spænd desværre.

Tror det er sådan profferne gørrolleyes
Start nedefra og hæft (hæftepistol el. lign.) dampspærren fast på spærrene og lav "lommer" som du kommer isoleringen ned i, og fortsæt opad....husk plads til luftcirkulation ud mod tagbelægning.
jeg kommer bare til at tænke på det el som skal laves -er det ikke lettere inden dampspærren?
nu ved jeg ikke hvilken beklædning du skal ha. Men det bedste er hvis du bruger lægter til din forskalning så får du plads til 45 mm isolering på varm side af dampspærren og så kan du førre dine ledninger og montere kontakter uden du skader dampspæren.

 

planen er at slå træloft op direkte på spærrene(som er rettet op med 145 mm planker).

Men ledninger mm. kan vel stadig føres efter dampspærren er sat op? Jeg har isoleringstape som vel så kan bruges til at montere omkring dampspærren hvor ledningen kommer ud?
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis