Kopisikring

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Sony harddiskoptager (820), men jeg har et problem: Jeg ville gerne kunne spille mine gamle Disney VHS-film over på HD'en, men det tillader maskineriet ikke pga. kopisikringen (dvs. 820'eren nægter at optage det kopisikrede signal!!). Jeg har det bare lidt sådan at det er jo mig der har købt og betalt disse bånd, så hvorformå jeg ikke spille dem over på min HD-optager?? Er der nogen der kender en metode så man kan "snyde" kopisikringen?

Knaswink
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Knas: Hvorfor skal de over på HD-en og fylde op ? confused

Hvis de skal, så sæt dem i videoen og afspil dem i flimmerkassen og tryk record på HD-en, det burde virke

Benny N.
Citat fra Knas

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Sony harddiskoptager (820), men jeg har et problem: Jeg ville gerne kunne spille mine gamle Disney VHS-film over på HD'en


Disney VHS er udstyret med macrovision (kodning) det gør at man ikke kan snuppe videosignalet når det kommer som almindeligt signal over antennekablet. Medmindre man har en macrovision fri optager - og det er de sjældent hvis det er en mærkevare.

Der blev for år tilbage solgt en boks til at sætte på signalet som så fjernede macrovision - ved ikke om de findes mere, der er jo lige det med lov om ophavsret der godt nok kollidere med det at tage sikkerhedskopier.

Mvh.

René

Knas: Gå ned og lån dem på dit lokale bibliotek på DVD og tag en sikkerhedskopi af dem rolleyes rolleyes

Benny N.
Jeg købte sådan en "boks" for nogle år siden hos www.laserdisken.dk
Om de har den mere eller ved hvor man kan skaffe den, det kræver kun et opkald.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis