Hvor mange sandfang skal jeg have?

Hej.

Jeg har bygget en udbygning på 136 m2 med et tagareal på ca. 260 m2.
Jeg vil gerne lede regnvandet i en faskine, hvis kommunen giver lov til det og i den forbindelse har jeg søgt lidt på nettet om hvordan den laves.
Det har jeg rimelig styr på, men jeg kommer i tvivl om hvor mange sandfang jeg skal have.
Jeg får 4 nedløb fra tagrenden på min bygning, en i hvert hjørne. Bygningen er 8x17 meter.
Skal der være et sandfang ved hvert nedløbsrør eller kan jeg nøjes med et sandfang hvor de 4 nedløb samles?
I så fald, hvor stort skal et sådanne sandfang være?

Allan

*UPDATE* 26/03 2008

Lidt til Daniel

Jeg har søgt mange forskellige steder på nettet og fundet den info jeg skulle bruge.

http://kortlink.dk/kortlink.php?id=4znp#
Her kan man se og læse en helt masse om hvordan man laver jord annalyse inden man graver faskinen og hvor stor den skal laves.
Min faskine endte med at blive 16 meter lang og ca 0,7- 0,8 meter bred og 1 meter dyb, fyldt med sten pakket ind i fiberdug.

Med hensyn til det spørgsmål som jeg selv stillede til at starte med, omkring antalet af sandfang, valgte jeg den "lette" løsning og lavede et stort sandfang 2 meter inden min faskine starter. Med "lette" mener jeg at jeg slap for at grave 4 sandfang ned, men nogen ville måske mene at det kunne blive et problem, hvis mine rør stopper til og jeg kun kan komme ned til dem gennem et sandfang? Men jeg tager chancen, og tror på at der er tilstrækkeligt med fald på rørene, og at det også hjælper meget på det at mine tagrender er blevet udstyret med net, så de ikke fyldes med blade.

Allan
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis