Fyldningsdøre

Hej!

Min mand og jeg har købt hus, og der er nogle helt almindelige massive døre, som vi gerne vil lave om til fyldningsdøre. Engang læste jeg en artikel i et blad hvor der stod hvordan man selv kunne lave fyldningsdøre. Desværre er det blad nu væk, så jeg ville høre, om der her på siden var nogen der ved, hvor jeg kan finde sådan en vejledning? Eller eventuelt selv har prøvet det, og kan give tips og ideer videre.

På forhånd tak for hjælpen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej AKRN.
Tillykke med jeres nye hus.
Jeg har en kollega som har lavet "snyde" fyldningsdøre hjemme hos sig selv.
Han havde alm. glatte døre, men de passede dårligt ind i stilen.
Han gik på tømmerhandlen og valgte nogle nogle lister, som han så lavede felter af på dørene. Lim og små søm. De ligner fuldstændig fyldningsdøre, bortset fra at fyldningerne stikker ud istedet for at være inde i dørene.
Det var den nemme løsning !

En anden løsning er at frædse fyldningerne ud med en overfrædser.
Har ikke selv hørt om nogen der har gjort det, men troer ikke det er så vanskeligt. Tager bare lang tid og kræver præsision.

MVH
Jesper

Mvh Jesper
Tømrer

Hej...

Jeg tror løsningen hvor man sætter lister eller andet uden på døren bliver noget klodset. Døren bliver jo for tyk til dørkarmen, og vil den kunne lukke i efter monteringen af lister?

Nå, det var min holdning og tvivlsspørgsmål.

Jeg ville, hvis jeg skulle forsøge mig med at lave en dør om fra glat til fyldning:

1. måle op hvor store fyldningerne skal være. På mine døre er der ca. 10 cm uden om fyldningerne.
2. tegne det op på døren.
3. save hullerne med stik- og rundsav.
4. lave nogle mdf plader der passer i hullerne. tykkelse må døren bestemme.
5. sætte lister på den ene side.
6. lægge mdf pladerne i og sætte lister på i den på den anden side, så mdf pladerne sidder fast mellem listerne.

Opskriften er IKKE afprøvet, så jeg aner ikke om dette er en god eller dårlig idé.

Hvis I bestemmer jer for at prøve, start med en enkelt dør :-D
Hej alle :-)

Tak for tips og ideer! Nu har vi i hvert fald lidt at gå videre med!

Hilsen Anne Kirstine
Jeg ved godt det ikke er så lad-det-selv argtigt men hvis du ikke gider lave de der fyldninger selv så kan man købe dem færdigt til at lime på hos

www.easydoor.dk

ikke at jeg har prøvet dem rolleyes men jeg kiggede engang på det.... men jeg endte med at købe nye døre istedet for.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis