Radiator larmer når termostaten slår fra!

Har lige fået ny radiator + termostat. Den varmer fint op, men når termostaten slår fra larmer den som en gammel tunet maxi. Nogen der har nogen idé om hvad det kan være for det er satme irriterende at have en maxi kørende i entréen!

P.S. Jeg har fjernvarme..

rolleyes

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om du har luft i dit centralvarmesystem, prøv at lufte godt ud på alle radiatorer.

Mvh

Klaus
har du tjækket din cirk.pumpe
vis du har blandesløfe kan det også værre en krontraventil

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Jeg har før været ude for at en 6 bar sikkerhedsventil på en vandvarmer begynte at vibrere og lyde som en maxi puch, fordi vandværkstrykket var oppe på 5 bar.

Jeg ved godt at dit problem ikke kan sammenlignes helt, men måske er trykket i dit centralvarmesystem sat for højt, det bør vel ligge mellem 1-2 bar

Mvh

Klaus
Jeg havde samme problem, det viste sig, at radiatorerne sad løst....
Har nu fundet ud af at vandet løber den forkerte vej gennem termostaten. Kan man få termostater hvor vandet løbet fra radiatoren og ud gennem termostaten? Det skyldes jeg har termostaten siddenden for neden af radiatoren og ikke for oven.

 

Prøv evt. at spørge i Motorcykel/Puch Maxi -forumet. wink

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej spelling !!!

Uden og gøre mig klog eller være vvs'er så har jeg hørt at vandet ikke må komme ind forneden da du tære din radiator op så, det skal løbe den rigtige vej.. så måske du skulle få byttet op på noget der..

Aussie
vandet kommer ikke ind for neden det er bare termostaten der sidder der.

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis