Isolering af frithængende vandrør

Jeg har et frithængende (Skriver hængende fordi røret / slangen er frit hele vejen rundt) rør / slange jeg skal ha isoleret til "normal" dansk vinter.....

Hvor tyk isolering skal jeg bruge for at sikre at røret ikke frostspringer ?

Røret skal bruges til vandforsyning på en husbåd. Rør / Slange skal starte fra en udendørsvandhane, føres ned på bunden af vandet, hen til husbåden og op igen.

Under vandet regner jeg med at slangen der ha overfrakke på (De slanger man vist nok bruger til gulvvarme) for ikke at beskade den.

/lars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe sådan nogle skum rørskåle, det skulle være nok !

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Du kan købe sådan nogle skum rørskåle, det skulle være nok !

V.h. Håndværkeren


Jeg tror ikke det er nok. På byggepladserne, mellem skurene, bliver de isoleret på samme måde + der kommer et El-varmekabel af en slags, ind under isoleringen. Og er der blevet slukket for strømmen, har det sket at rørerne er frosset, dog har jeg ikke set at de var sprunget.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Olfort har ret det er ikke nok at isolere.

Hvis der er et konstant forbrug så er det OK, men ellers fryser vandet til hurtigt, også selvom du har isoleret røret.

Du kan købe et varmekabel f.eks el. nr. 7235863808, der findes også andre modeller, så dette var bare et foreslag så vi ved hvad vi snakker om. Det fås i alle længder.

Dette varmekabel taper du på røret med alutape, og derefter kommer du en rørskål på, så er du sikker på at have vand hele vinteren.

Der findes også en pakdåse, så du kan føre varmekablet inde i røret!

Mvh

Klaus
Det er vel også bedst at bruge slange fremfor rør. Det er mere fleksibelt for lidt frost.

Slangen skal kun være 1,5m ned til vandet og igen 1,5m op over vandet.

Der vil ikke være et konstant forbrug, så det er sikkert en god ide med varmetråd, men hvormeget strøm bruger sådan en fætter ?

Hvilken størrelse slange vil I anbefale ?
En 2 meters model bruger 20 watt, og dem skal du have 2 af hvis jeg har forstået det rigtigt.

Der skal også monteres en termostat, den sørger for kun at tænd for varmetråden når der er brug for det.

Du vil ikke skulle påregne en større udgift i ekstra el!

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis