Hvad er konsekvensen....

Hvad sker der hvis man renovere og bygger om i stor stil (ingen kvm udvidelse) og ikk melder noget til komunen men ellers udfører alt i håndværksmæssig perfekt stand og følger div. lovkravconfused
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hæ hæ, ja så står du tilbage med et rigtig flot hus wink wink .

Men spøg til side, så kan man vel lave meget ved sit hus uden at søge hos kommunen. BBR og senere ejendomsvurderingen kan blive "forkert" hvis du f.eks. laver et ekstra badeværelse eller skifter til en anden slags tagbelægning. Om du kan få smæk over fingrene i den henseende skulle ikke undre mig (læs: jeg ved det ikke) men din vurdering risikerer at blive for lav, og du betaler dermed for lidt til skattefar.

Alt det med de rigtige autorisationer de rigtige steder er mest for din egen (og kommende ejere af dit hus) skyld, og ikke rigtig kommunens hovedpine.

Lige mine umiddelbare tanker, men ret mig endelig hvis jeg er ude i hampen (Jeg er ikke ung nok til at vide alting cool ).
Det var mest det med "smæk" over fingerene jeg tænkte påsmile
Ka godt se hvis ikk man melder forbedringer til komunen så betaler du ikk ejendomsskat i forhold til værdien...men der er jo skattestop, så den ville jo ikk stige alligevel?
Ejendomsvuderingen bliver jo lavet i huset, så ka man jo se hvad der er lavet om...
Men måske sku jeg alligevel bevæge mig op på komunen og få styr på de tilladelser osv.smile
Man kan også spørge for meget! :-)
Så længe du ikke ændrer stort ved udnyttelse og beboelse er min erfaring, at det hører ind under privatlivets fred.
Og så er det i øvrigt lettere at få tilgivelse end tilladelse.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ulledog

Det var mest det med "smæk" over fingerene jeg tænkte påsmile
Ka godt se hvis ikk man melder forbedringer til komunen så betaler du ikk ejendomsskat i forhold til værdien...men der er jo skattestop, så den ville jo ikk stige alligevel?
Ejendomsvuderingen bliver jo lavet i huset, så ka man jo se hvad der er lavet om...
Men måske sku jeg alligevel bevæge mig op på komunen og få styr på de tilladelser osv.smile


Jo selvom vi har skattestop, så kommer du til at betale mere i ejendomsskat hvis du renoverer dit hus, ved f.eks nyt tag.

Jeg mener også at du bare skal gå i gang, så længe det ikke kræver byggetilladelse så skal du ikke være nervøs for noget.

Det værste der kan ske er at den off. ejendomsværdi stiger ved næste vurdering.

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis