Er JxxNA Vinduer & Døre a/s noget værd?

Jeg overvejer at købe vinduer til hele mit hus hos JxxNA http://www.jxxna.dk , men inden jeg vælger dem ville jeg lige høre herinde, om nogen havde erfaring med det firma (god/dårlig).

Jeg har arbejdet på lageret i en trælasthandel for nogle år siden, og der hørte jeg kun dårligt om dem, der var endda håndværkere der absolut IKKE ville sætte vinduer og døre i kunders huse hvis de kom fra JxxNA eller JYDSK VINDUESKOMPAGNI, men det kan jo have ændret sig nu, det skal jeg ikke kunne sige, derfor vil jeg gerne have et par gode råd af Jer herinde.

På de vinduer jeg skal have, ser det absolut ud til, at JxxNA er billigst, men tager de eventuelle klager alvorligt bagefter, hvis noget viser sig at være dårligt lavet eller andet?, og kan man være sikker på det er kærnetræ de bruger til deres vinduer som de lover?

Hvis jeg skal holde mig væk fra JxxNA, er der så et andet godt og billigt firma I vil anbefale at man købte vinduer hos?

Ikke for at skynde på Jer, men skulle gerne bestille engang i næste uge, så det haster lidt med svar ;o)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej CSA.

Jeg får udskiftet vinduer i hele huset i starten af april med JxxNA vinduer. Jeg gjorde mig de samme overvejelser omkring de var af god kvalitet, og søgte lidt hist og pist på nettet. Jeg har ikke hørt skidt om dem, men måske ledte jeg ikke grundigt nok.

Jeg krydser i hvertfald fingre, da jeg jo skal lægge en anseelig formue hos dem snart.

Mvh.
Mugge
Lige et godt råd inden du køber: Check også priserne på www.VinduesMarkedet.dk. De har en supersmart vinduesdesigner, hvor du med det samme kan se sammenligningspriser på alle de forskellige vinduer og døre som de sælger, i både malet fyrretræ, mahogni, plastik og træ/aluminium. Produkterne kommer fra forskellige fabrikker i DK og udlandet, både med og uden DVC-godkendelse, hvilket fremgår klart og tydeligt af produktbeskrivelserne.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Lidt sent, ved det godt - men så er det da en advarsel til andre...

Jeg skiftede i foråret nogle vinduer til JxxNA og har ærget mig over det lige siden! Det er sq et tosset sted at spare - tro mig! Tænk på at et par vinduer gerne skulle sidde der de næste minimum 30 år.
Hvis vi tager virksomhedspricippet (=bogholderiprincippet), så skal du altså afskrive dem over 30 år. Havde jeg valgt noget mere kvali (KPK eller Outrup)havde det kostet mig ca. 6-8.000 mere (kan ikke huske det præcist, men i det område). Det vil altså sige en merudgift på ml 16-22 kr. om måneden, eller 200-267 om året Og så er kvaliteten altså væsentligt bedre!
Fik nyt køkkenvindue for 5 år siden og har lige skiftet en terrassedør (begge til Outrup - og det er bare kvalivare!
Eks.har der ALDRIG været problemer med køkkenvinduet, selvom det ikke altid får den bedste behandling. Vinduerne fra JxxNA derimod...de har knaget, de binder og åbningsmekanismen skal konstant smøres for ikke at være stram

Så til servicen...ikke eksisterende, handler om at få kunder igennem forretningen "videre, viderede"! Jeg fik (efter at varen var blevet forsinket yderligere 4 uger - uden de på noget tidspunkt gav mig besked...) leveret vinduer med hasper i de øverste fag (på trods af betalt og bestilt med paskvilgreb). Da jeg ringede og klagede, var beskeden at det slet ikke kunne lade sig gøre at få paskvil i toppenconfused confused
OK, hvordan kan det så være jeg har en tegning på det, en regning hvor det fremgår, samt har betalt for det???
"Det må være en fejl" Jo, tak!

Mit held var at de havde leveret inden jeg havde betalt alle pengene for vinduerne, hvilket betød jeg havde noget at forhandle med...i dag ærger det mig dog at jeg ikke fastholdt at de kunne komme og hente dem, og så havde bestilt noget bedre kvalitet...

Konklusion: Betal nu de sidste tusinder af kroner og få det rigtige, over tid er beløbet minimalt, men kvalitetsforskellen stor. Kunne måske lyde som om jeg er sur over den dårlige behandling, og det er jeg da, men havde kvaliteten så bare været i orden...Og jeg føler mig ret sikker på at det gælder ALLE i samme prisklasse (dvs. Jydsk, bedst-billigst osv. osv.)

M!
kan kun fraråde og købe vinduer hos dem!!!!
havde bestilt vinduer hos dem til min førstesal og jeg valgte dem da de skrev på deres website at de kunne levere på kun 35 arb. dage.
nu er der gået 75 dage og skulle have haft dem den 23-11-07 som jeg havde fået en skriftlig bekræftligelse på men måtte ringe mandag og tirsdag ugen efter for til sidst og få beskeden at mine vinduer var væk....og efterfølgende tilbyder de en decort på 500 kr og at de kunne lave mine vinduer IGEN på 6 uger trods de på deres website reklamere med en quickordre på 4 uger...


Så alt i alt så hold jer fra dem


hilsen henrik
Hejsa.

Jo men det har jo ikke noget med kvaliteten af vinduerne at gøre. Jeg havde selv en transportskade samt et vindue som tømreren havde målt forkert, så der skulle bestilles et nyt.

Ingen problemer - begge dele blev ordnet hurtigt og uden problemer fra JxxNA. Så mon ikke det kan skyldes et sammenfald af uheldige omstændigheder.

Mvh.
Mugge
Annonce
Citat fra Mogens Larsen

Hejsa.

Jo men det har jo ikke noget med kvaliteten af vinduerne at gøre. Jeg havde selv en transportskade samt et vindue som tømreren havde målt forkert, så der skulle bestilles et nyt.


Muren's problem er ikke nødvendigvis et kvalitetsproblem - men viser noget om deres holdning til service.

Mine vinduer derimod...har aldrig været i nærheden af noget der minder om kvalitet!
Ikke èn gang har jeg åbnet dem uden at ærge mig over at jeg ikke betalte noget mere for at få ordenligt kvalitet!
jeg købte gunsti træ alu, vinduer og dør, og har været fuldt tilfreds med produktet, er dog utilfreds med mureren(mig selv) da han lavede vindueshullet standartmål og bestilte på specielmål, så der skulle fjernes 9cm i bunden.
Men vi har jo alle vores problemer i hverdagen.-
Hej CSA

Jeg kender ikke specifikt til JxxNA vinduer, men hvis det er trævinduer, som du overvejer at købe og de specielt skal være hvide, så bør du læse indlægget/ artiklen: "Knaster eller ej" i Kjeld Bjerre's brevkasse i avisen Din Bolig fra søndag den 2. december 2007, der besvarer han et spørgsmål omkring harpiks udtræk, hvilket er et problem mange vinduesproducenter har på deres vinduer, et naturligt onde som de siger, men Kjeld Bjerre mener, at de kan undgå det ved at bruge lagret træ som er mindst 3 år gammel.
Ganske rigtig en fordyrende process, men ønsker man kvalitet eller discountguf?

Held og lykke med dit valg af vinduer.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Ja lidt sent med advarsel.
Vi har selv "prøvet" at købe vinduer hos JxxNA. Det var ikke nogen succes. Efter ordreaftalen medio september 2007 skulle de leveres 45 arbejdsdage efter. Altså i uge 47. Så blev det udsat og udsat flere gange. Endelig dukkede de op den sidste arbejdsdag før jul 2007. - Uden maling som der stod på ordren - så nu kæmper vi frem og tilbage med at de skal tage dem retur og male dem. Efter alt det rod - fik vi yderligere en advarsel fra flere naboer, som har prøvet det samme og med samme dårlige resultat - lidt for sent.
Så lad være med at bestille hos JxxNA - hvis du ikke vil bruge en masse unødig tid på at diskutere og lov og ret.
Denne advarsel også til andre....
Vi kæmper stadig og har ikke fået det leveret, som stod på ordren.
Hilsen
Rosengaard
Vedr. JxxNA vinduer & Døre A/S
sad Min nabo fik leveret vinduer fra JxxNA, ikke er særlig god oplevelse !
efter bare 1 år kunne man se alle knaster gennem malingen og han hvade problemer flere steder med hængsler, lukkeanordninger, flækket træ og tætningslister.

smile Jeg selv har fået leveret vinduer og døre, malet fra STORKE.http://www.storke.dk/ af to omgange.

Første parti har nu være monteret i 10 år, og du kan ikke se at de har 10 år på bagen. ( jeg endnu ikke malet dem )

Derfor er mit råd til dig, at du må ikke vælge et lavpris vindue !
Det betaler sig ikke i længden.

Som flere har skrevet, har det noget med lagring af træet, men også hvilken behandling træet få inden det males ved sidste lag.

Hilsen

Den glade vindues ejer !
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også