Isoleringskrav?

Hej alle..!


Jeg skal til at bygge ny garage... Er der minimumskrav for isolering på loft, i gulv og væg?? Krav til dampspærre?





På forhånd tak!

Stig
Elektriker
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En garage er jo ikke godkendt til beboelse, så du kan lave den i spånplader hvis du har lyst.

Hvis den alligevel ikke er opvarmet/isoleret, så er der heller ikke brug for en dampspærre.

Mvh

Klaus
Den skal bygges i lecablokke hvor jeg regner med at isolere indvendigt og beklæde med plader. Den skal for det meste være opvarmet, ca. 17 gr.

Stig
Elektriker
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du isolerer indvendigt, så skal du have dampspærre imellem plader og isolering.

Mvh

Klaus
Dampspærren skal sidde på den varme side af isoleringen.

Den kan dog godt være placeret op til 1/3 inde i selve isoleringe hvis denne er lavet i flere lag...

MVH Njord
Citat fra Stig Odgaard

Den skal bygges i lecablokke hvor jeg regner med at isolere indvendigt og beklæde med plader. Den skal for det meste være opvarmet, ca. 17 gr.



du må ikke bygge den i leca i funderblokke helst.

hvis du vil isolere den ville jeg mure den op udvendigt ved at grave sokkel ned på 90cm også sætte en leca blok også funderblokke ovenpå i den højde du ønsker derefter ville jeg lave en indervæg med 2 cm luft til funderblokkene med noget flamengo imellem regler og 2"x4" jeg ville bruge også sætte dampspærre der derefter ville jeg beklæde med 2"x2" også sætte 12mm x-finer som beklædning... taget ville jeg lave med loft til kip (husk undertag tag en diffutionsåben også isoler med 20mm mindre end der er op til undertaget så hvis dine spær er 145 så 125mm isolering så ville jeg sætte dampspærre og igen 2"x2" eller 3/4"x4" høvlet forskalling også plader (pas på med gips pga af fugt og hvis du bruger andre pladearter så få det malet. wink

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Forklar mig hvorfor Fundablokke skulle være bedre end Lecablokke til at mure en garage.
Det kan jeg simpelthen ikke få øje på smile
Citat fra KasperF

du må ikke bygge den i leca i funderblokke helst.

hvis du vil isolere den ville jeg mure den op udvendigt ved at grave sokkel ned på 90cm også sætte en leca blok også funderblokke ovenpå i den højde du ønsker derefter ville jeg lave en indervæg med 2 cm luft til funderblokkene med noget flamengo imellem regler og 2"x4" jeg ville bruge også sætte dampspærre der derefter ville jeg beklæde med 2"x2" også sætte 12mm x-finer som beklædning... taget ville jeg lave med loft til kip (husk undertag tag en diffutionsåben også isoler med 20mm mindre end der er op til undertaget så hvis dine spær er 145 så 125mm isolering så ville jeg sætte dampspærre og igen 2"x2" eller 3/4"x4" høvlet forskalling også plader (pas på med gips pga af fugt og hvis du bruger andre pladearter så få det malet. wink


Det var vist den besværlige måde wink

Her er den nemme måde:

Byg din garage i termoblokke, dvs. legablokke med indbygget flamingo som isolering.

De er godt nok lidt dyre, men tilgengæld så kan du bygge din garage på en weekend, og du behøver ikke at tænke på dampspærre eller isolering.

Nu er isolering, forskalning, dampspærre og x-finer, skruer, og maling jo heller ikke det billigste, så mon ikke at regnestykket bliver det samme i sidste ende.

Mht. tagkonstruktionen så virker det meget fornuftigt det KasperF skriver. dog tror jeg ikke du behøver at være nervøs for at der skal gå fugt i dine gipsplader rolleyes

Mvh

Klaus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også