Er der et sted man kan købe

Jeg gider ikke selv til at teste gulvvarmslanger og skal bruge nok ca 300 meter hvis ikke mere , er der et sted man kan betale sig fra det og fa dem teste ???
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad mener du!

Hvis du køber gulvvarmeslanger at en ordenlig kvallitet, så behøver du ikke teste dem inden du støber.

Du kan købe gulvvarmeslangerne ved mig, samt alle de andre vvs-pushere.

Mvh

Klaus
Citat fra Morten/mariager

Jeg gider ikke selv til at teste gulvvarmslanger og skal bruge nok ca 300 meter hvis ikke mere , er der et sted man kan betale sig fra det og fa dem teste ???

Mener du mon noget med at få dem trykprøvet, efter du har lagt dem, for at se om der sku være lavet hul, inden du støberconfused
ja ville godt ha dem trykprøvet før jeg lægger dem så jeg er 100% sikker på vanden ikke pisser ud eller drypper efter vi har støb gulvet
køb det gulvslange så skal jeg komme og trykprøve det for dig for 500 Dkk

ellers kan du jo sætte en prop i den en ende og sætte vand tryk på inden du ligger det ned

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Det er altså sket for nogen at der er rør der flækker når de kommer under tryk. Min kære bror er i et vvs firma, de har rørtyper de aldrig vil bruge igen, de slingrede mod et andet produkt aht. prisen. Uheldigvis flækkede det efter der var støbt. Jeg tror også en trykprøve er god.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra www.spotvvs.dk

Morten, du har ikke nødet at trykprøve dit gulvarme inden du støber, der er ingen vvs`ere der gør dette, og der er ingen grund til at gøre det.

Mvh

Klaus

Meeen det står mange steder at det bør gøres inden støbningsmile !!
Citat fra PeterR

Det er altså sket for nogen at der er rør der flækker når de kommer under tryk. Min kære bror er i et vvs firma, de har rørtyper de aldrig vil bruge igen, de slingrede mod et andet produkt aht. prisen. Uheldigvis flækkede det efter der var støbt. Jeg tror også en trykprøve er god.


Det er jo netop det jeg skriver! biggrin din brors vvs firma valgte jo netop at bruge et billigere produkt, og det er netop her, hvor man ikke skal vælge kvantitet frem for kvalitet. rolleyes

Mvh

Klaus
Citat fra ulledog

Meeen det står mange steder at det bør gøres inden støbningsmile !!


Ja, det er rigtigt.

Meeen der står også i teoribogen at du skal kontrolere at alle lys virker på bilen, samt at tjække at der ikke er nogle børn der leger under bilen inden du sætter dig ind og kører wink

Vi kan da godt blive enige om at det er en god ide at fylde vand på og lade det stå og se om man taber tryk, men hvem har råd til dette, hvis du har håndærkere til at udføre arbejdet.

Selvom du tester, kan du jo også være uheldig at du for beskadiget røret under støbning, af en skovl eller en skarp sten, og så kan du jo teste din røv i laser

Mvh

Klaus
Det er da ikke sammenligneligt med lys på bilen confused .

Den konkrete sag var et nyopført hus, der fik gulvvarme i hele huset. Det var brud 3 steder. Om det var en skovl eller en sten eller bare noget lorte rør ved jeg ikke, men det var første gang de oplevede det.

Det kostede mange timer at brække det op og lave det om. Heldigvis var det udført med regning.

Som der er beskrevet her flere gange, er det da bare en overgang til alm. brugsvand der skal på, hva vil du helst, lave det om eller bruge 200 kr. på nogle fittings og en lille test test.

Det er da intet problem, hvis der er håndværker på (bemærk sidens titel), de skal jo selv lave det om hvis de springer over hvor gærdet er lavest.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis