Er der et sted man kan købe

Jeg gider ikke selv til at teste gulvvarmslanger og skal bruge nok ca 300 meter hvis ikke mere , er der et sted man kan betale sig fra det og fa dem teste ???
Jeg gider ikke selv til at teste gulvvarmslanger... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kender flere der tæthedsprøver gulvslanger inden de bliver lagt
har selv prøvet 3 gange på med rør fra wirsbo

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Krypteret martin, har du 3 gange prøvet at der var fejl på wirsbo ?. Det var wirsbo der blev fravalgt i mit case pga de var for dyre, og det var wirsbo de gik tilbage til efter oplevelsen.

Det er vel bedst at trykprøve dem 2 gange. Een gang inden man går igang og een gang med vand når først de er lagt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
ja 3 gange med wirsbo

nu bruger jeg kun BD´s ejet og der har jeg aldrig haft problemer med

når jeg ligger gulvslanger fylder jeg dem med vandværkstryk og lufter ud så er der også vand på når man skal tilslutte det

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

7-9-13 salt over skulderen og alt det der...jeg har støbt omkring 60kvm med varme og intet er trykprøvet efter det er lagt og støbt.....skal tilsluttes om en lille måned, for satan jeg håber det holder vandsmile tanken om at sku bryde gulvet op op købe/lægge nye fliser osv. ku godt holde mig lidt vågen.....Nogen der ka komme og lave en billig trykprøvesmile
Bilder mig ind at trykprøve før støbning er til "byggepladser" hvor en masse arbejdne folk "vader" hen over fra tid til anden...og ikk til privaten hvor man passer påsmile og slangerne er VEL trykprøvet fra fabrikken afsmile
Hej Vvs Martin.

Har selv smidt gulvvarme-rør ud i kontoret, som ligger og venter på trykprøvning.
Kan man gøre det selv ?
Du skrev noget om at sætte en prop i og fylde vand på.
Er vandværks-vandtryk (3 bar) nok ?
Plejer i ikke at trykprøve op til 10 bar... ?

Ved godt at Vvs'erne først trykprøver nåe de sætter fyret på (Nybyg), men jeg vil ikke risikere at skulle brække gulvet op...

MVH
Jesper

Mvh Jesper
Tømrer

Annonce
hej

Nu skal det lige siges at det er kun arbejdstilsynet der må trykprøve vi laver det der hedder tæthedsprøvning men det er det sammen

ja man kan godt selv tæthedsprøve

Ja 3 bar er nok til og tæthedsprøve gulvvarmen

du skrive bare vis du er itvil

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Citat fra vvsmartin

hej

Nu skal det lige siges at det er kun arbejdstilsynet der må trykprøve vi laver det der hedder tæthedsprøvning men det er det sammen

ja man kan godt selv tæthedsprøve


Hej Martin!

1. Undskyld, men du sammenblander begreberne, trykprøve og tæthedsprøve, da det ikke er det samme.

2. Alle må lave en trykprøve med vand, dog ikke på autoriserede anlægsarbejder, f.eks. gasrør - vandrør - kølerør etc.

3. Skal der trykprøves med diverse luftarter/gasser SKAL der forefindes en tilladelse fra arbejdstilsynet (at) og mig bekendt må den kun udføres af særligt certificeret/uddannet personale.


Mvh. Birger


P.S. En tæthedsprøve foregår normalt med atmofærisk luft, tryksat til 0,2 Bar hvorefter alle samlinger oversprøjtes med en sæbeopløsning. Er der utætheder, vil det vise sig som sæbebobler. Trykket skal kunne holdes uændret i 1 time, uden ekstra påfyldning af luft.

En trykprøve med vand, foretages med veludluftede vandfyldte ledninger, der normalt tryksættes med 1,5*arbejdstryk i Bar, dog ikke højere end fabrikanten foreskriver på de specifikke komponenter der er anvendt i installationen.
Trykket skal kunne holdes uændret i 1 time, uden ekstra påfyldning af vand.
Hvis sikkerhedsventil indgår i trykprøven, skal den afproppes inden tryksætning, og husk at fjerne proppen bagefter.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej igen.

Man kan altså godt trykprøve med vandværks-tryk, men jeg har ikke noget at måle et evt. trykfald med.
Kunne man så bare sætte en vandslange i den ene ende og skrue en vandhane på den anden. Når vandet så er løbet ud af vandhanen et stykke tid, så lukker man og kikker efter små springvand ?
Måske hælde noget rødbede saft i eller lign ?

Mvh Jesper
Tømrer

Hej Jesper!
Du er inde på det rigtige. Det er ikke nødigt at tilsætte farve.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis