Hjælp til dekupørsav

Hej.
Jeg har købt en brugt dekupørsav Power Craft model 78750(ja jeg ved godt at det ikke er den bedste maskine), men da jeg vil prøve om det er noget for mig vil jeg ikke bruge så mange penge på en ny maskine. Mit problem er at da jeg skulle skifte klingen kan jeg ikke skruge den bagerste fingerskruge fast igen, den ryster løs så snart maskinen starter.Jeg kan godt save men maskinen ryster og klingen knækker hurtigt. Håber at nogle kan hjælpe mig.
Jeg vil også gerne i kontakt men andre der har løvsavning som hobby helst i nordjylland, jeg bor selv mellem Hjørring og Hirtshals.
Mange hilsner
Berik

Mange hilsner
Berik
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget kunne tyde på at gevindet er ødelagt ved tilspændningen, prøv at tjekke det. Du kan muligvis selv lave en nød løsning ved at bruge en længere skrue og så sætte en vingemøtrik på bagsiden.
Husker du at kontrolere om klingen sidder rigtigt, den skal sige dinggg når du lige slår den an som på en guitar.

V.h. Håndværkeren
Og selvfølgelig har du vendt klingen med tænderne nedad. wink

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Jaeh det hænder jo at nogen får vendt op og ned på tingene. Min Brors Svigerfar havde lånt min brors motorsav, hvordan han bar sig ad vides ikke men kæden sprang. Nu mente Svigerfar at hvis han blot satte en ny kæde på så ville min bror aldrig opdage det. Men han fik den sat baglæns i og til trods for det var det lykkedes ham at save noget træ op, men som han måtte indrømme så var den længe om det !!

Håndværkeren
Jeg har desvære ikke fået nogle råd jeg kunne bruge til noget, så jeg bliver nok nødt til at købe en ny sav.Det overrasker mig at der ikke er nogle i nordjylland der saver med dekupørsav.
Hilsen og tak for de 2svar jeg har fået.
Berik.sad

Mange hilsner
Berik
Hej Berik.

Slap lige lidt af, der er ikke mange der interessere sig for den slags hobby længere. Måske du skulle søge på modelflyver klubber eller model både byggere, der ville måske være lidt større chancer for nogle gode fif og fiduser.
Hvis du læser mange af indlægene her på LDS. vil du erfarer at det er i lidt større dimentioner de fleste her inde arbejder med.

V.h. Håndværkeren
Jeg går ud fra din maskine er den almindelige "kinesermodel", der ser stort set ens ud uanset hvilket klistermærke, der sidder på dem? (Jeg har selv en, den er såmænd udmærket indenfor dens begrænsninger.)
En af varianterne sælges af Biltema. (Varenr. 17-021) Herfra kan downloades en manual, der ikke er dårlig. Den er også forsynet med en sprængskitse.
Se her:
http://peecee.dk/?id=29532

Klingen skal strammes, så man kan høre kammertonen, eller lidt højere, når man knipser den.

Laver maskinen en metallisk slaglyd når den kører, kan det skyldes at det øverste dækskjold er blevet trykket ned. Det vil måske også kunne medføre, at klingen falder ud. Løsn 4 skruer og hæv skjoldet lidt igen.
Kig lidt på ovenfor nævnte vejledning.

Men måske er fingermøtrikken drejet over gevind. Så find en fløjmøtrik og skru den på, som Håndværkeren foreslår, som en rigtig lds vil gøre. Er det bolten, der har ødelagt gevindet, så brug et stykke gevindstang med møtrik/kontramøtrik i øverste ende.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis