spartling af hvælving

hej jeg har lige brækket noget af en leca væg ned
og skal nu til at spartle kanterne
den er ca 1m lodret i hver side og der fra går der en bue på 2,5m i diameter
så man får en hvælving
de lodrette sider har jeg prøvet at spartle op med sandspartel
ved at presse det ind i mellem mur og en laminatgulvbrædde i håb om at det ville sidde mest fast på muren det gjorde det næsten også
hvad kan jeg gøre i hvælvingen?
kan man bruge den blanke side af masionitplade og få det til at sidde fast på muren og ikke pladen ?
det skal jo være noget der kan bøjes i en fin bue.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det pæneste resultat vil du nok få ved at skære et par skabeloner i noget stabilt materiale og så sætte dem op på hver sin side af din bue.
Jeg har også forsøgt at fedte med det, men det gik bare ikke.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du skal have et ordenligt resultat og helt uden alt det besvær, med sandspartel der ikke holder og masonitplader mv.
Køb en færdig lavet hvælving, kan stortset købes i alle byggemarkeder, og de er ikke forfærdelig dyre.
Har selv stået og bikset med at lave en hjemmelavet hvælving mad
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Efter erfaring kan masonit ikke holde til vægten.
Jeg lavede buer i 13mm krydsfiner og understøttede dem, i spænd mod jernbjælkerne og støbte på den møde 110m2 hvelvinger op ude i min stald.
Resultatet blev forbløffende godt, men vær opmærksom på at blandingsforholdet skal være MEGET precist, og ens hver gang.
Når buerne var spændt op blev de smurt med diesleolie for at kunne slippe lecabetonen igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også