Glasvæv i kælder

Hejsa

Håber der er nogen af jer der kan svare mig på dette!

Jeg er ved at få etableret omfangsdræn omkring huset.
ydervæggen bliver først smurt med noget asfalt, hvorefter der bliver sat platonplade på, uden på platonpladen bliver der monteret 100mm sondulit pade med drænriller.

Men det reelle spørgsmål lyder på, om der væggene indevendigt kan opsættes glasvæv som derefter males med en diffusionsåben maling?
Eller er glasvæv ikke diffusionsåben?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ved ikke om glasvæv er diffusionsåbent. Jeg ville personligt ikke selv sætte det op, pga af risikoen for at det måske kan slippe væggen pga fugt osv. Jeg ved ikke om glasklæb er fugtbestandigt overfor fugt der kommer fra væggen..
Prøv at søge på alle de andre indlæg der har været om kælder.

mvh jan
mit råd vil være at vandskure og male med en åndbar maling.
Jeg har sikret min kælder efter alle kunstens regler med dræn både inden for og uden for, samt asfalt og flamingo på ydervægen.
Aligevel har jeg stadigvæk en smule fugt i en væg. jeg har brugt alm. plastikmaling, og det har jeg fortrudt i dag. for vægen kan ikke ånde.
Du bør uden tvivl bruge en diffusionsåben behandling af dine vægge. Der findes kun organiske lime der er diffusionsåbne (ben/cellulose/hare lim) ingen af disse er egnet til glasvæv. Almindelig vævslim vil lukke for alt, og så vil du givetvis få en masse fugt problemer.

Jeg vil forslå enten at du kalker din vægge eller behandler dem med en emulsionsmaling (lim/linolie maling). En meget holdbar maling der ovenikøbet er vaskbar! Den skal påføres og behandles som plastmaling.

Forstil dig at du pakker dit hus ind i en regnfrakke. Det regner og du tager regntøj på, hvad sker der? Du begynder at svede og begynder at blive fugtig på indersiden af dit regntøj samtidig med at du er drivvåd på ydersiden. Det er nøjagtig sådan dit hus får det. Det er derfor du kan risikere at få problemer med råd/svamp etc. Fugt og varme er det rene nams!

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Hej Epster

Naturmalingsprodukter er for det meste helt OK. Du kan jo evt. forhører dig hvad limen består af. Hvis det drejer sig om animalsk eller celluloselim har du ingen problemer, så kan du sagtens bruge det. Jeg aner bare ikke om det kan holde til væv, men det ved Naturmaling meget mere om.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også