Akku værktøj ?

Hej

En del tråde har berørt valget af akkuværktøj, såvel hvilket fabrikat, hvor mange volt, hvilken batteritype og hvor de kan købes til rimelig pris.

En forhandler der er nævnt flere gange er www.prishammeren.dk Jeg kiggede lidt på et konbisæt hos ham. Har gjort det gennem lidt tid... Var ikke helt sikker på fx det brugbare i en akku vinkelsliber og en akku rundsav.

Her i weekenden var jeg igen på nettet og ville lige kigge lidt på et akku sæt fra Dewalt, hos prishammeren. Men der var INGEN Dewalt hos ham længere...

Er der noge der kender grunden?

For meget vrøvl, for lidt indtjening, leveringsproblemer.... Mulighederne er mange... Har de kvalitetsproblemer? Jeg så også et par negative meldinger her på siden om Dewalt....

Jeg har mailet ham men endnu ikke fået et svar....

Hvad er jeres oplevelser med Dewalt i 18 volt's klassen??

MVH Njord
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord,

Jeg har et 18v 3Amp sæt (købt hos Carl Ras) med skruemaskine, stiksav, rundsav, bajonetsav, lygte og vinkelsliber.

Sættet er ok til privat, men jeg vil ikke anbefale sættet til professionelt brug.

- 2 batterier og 1 times lader = altid et friskt batteri
- Skruemaskinen er super, den kører bare! men pga. akk måskel lidt tung hvis man skal stå under loftet i flere timer.
- Stiksaven er jeg også rigtig glad for, det er dejligt ikke at skulle slås med ledning.
- Lygten bruger jeg meget (bor på landet), den lyser kraftigt og det er rart at kunne indstille vinklen.
- Bajonetsaven er ok, til småopgaver, men sluger en del batteri hvis den bruges kraftigt.
- Rundsaven er ikke god i hårdt/tykt træ, den dræner batteriet i løbet af 5-10 minutter
- Vinkelsliberen er god til småting, men ikke store opgaver.

Men alt i alt er det dejligt med et sæt hvor batterierne passer sammen.
vedr valg af batteri type (nicm/nimh) som hvad man skal kigge efter så har jeg en pdf fil som handler om accu teknik som i gerne må få hvis i mailer på [email protected]
Jeg vil gerne lige slå et slag for akkuværktøj til professionelle og "gør det selv" folket.

Jeg har beskæftiget mig med salg af Milwaukee Værktøj de sidste 6 år, og jeg kender alle konkurrenternes produkter helt ned i detaljen. Jeg har endnu ikke været ude for at noget anden fabrikat, har kunnet holde eller yde mere end Milwaukee. Og Milwaukke har nu udviklet et LI-On batteri som er patenteret. Fordele er at et kan arbejde i temperaturer fra - 20 til + 70 grader uden at miste kraft. Batteriet bliver ikke varmt. Batteriet er helt lukket. D.v.s man ikke får kondens og skidt i batteriet.

Det fås p.t. i 3 udgaver 18V & 28 V.

Og er der nogen der skulle ligge inde med en gammel Atlas Copco eller Milwaukee 18V, så kan du bruge det nye batteri.
Ydermere kan batteriet venden 180 grader.

Garanti: på 18V / 28 V yder der 5 års garanti på maskiner samt 2 års garanti på batteri. Garanti dækker også sliddele som kulskift, kontakt m.m.

Der er serviceværksteder over hele dk.

Reservedele er 40-60% billigere end konkurrenternes.

Kig på det og vurdér selv!
Grunden til at prishameren ikke sælger Et kendt kan være at de var for billige!
Det kan være at producenten ikke vil sælge til prishammeren, da andre større forhandlere er sure over priserne.

Kender flere eksempler på det.
Autobranchen er berygted for det.
Kender et lille firma der har impoteret stumper til eget brug.
Eks. en kvalitets turbo kan købes i tyskland for 300€ pr stk ved 10 stk.
Ved næste bestilling blev der henvist til den danske forhandler, hvor prisen er mange gange højre. Det blev nævnt pr telefon at det var ikke mere var muligt at bestille i tyskland. Skriftligt kunne de ikke give en leveringstid.confused

Mvh Thomas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis