Ludbehandling/hvidpigmentering

Jeg søger lidt hjælp angående ludbehandling/hvidpigmentering.

Hvad er forskellen?
Fordele ulemper?

1. Jeg har tit set at ludbehandlede lofte bliver gule, hvis man skal ud og købe et ludbehandlet loft, hvad skal man så vælge for at undgå dette? Jeg ser tit at man kan få noget som er lud og voksbehandlet ?

2. Jeg vil gerne have mine fodlister m.m til at ligne loftet. Jeg regner med at købe ubehandlede fodlister m.m og så selv behandle dem. Hvad skal jeg bruge for at få et pænt og holdbart resultat, som ikke bliver gule med tiden, ludbehandling/hvidpigmentering??

3. Man kan købe f.eks. indvendige døre som er ludbehandlet eller hvidpigmenteret (er ikke klar over om det er det ene eller andet), og disse har en utrolig flot overflade som også er glat, og dermed lette at rengøre. Hvordan er de behandlet, og kan man gøre dette selv?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gori panellak. Det er hvad du skal bruge og det er det der bliver brugt på færdig lud/hvidpigmenteret varer. Det gulner ikke og du skal bare huske at male vådt i vådt hvis du fx vil give hele loftet en tur.
God arbejdslyst.

AM

Meget gammel tråd godt nok.

Men prøver at "vække tråden igen" alligevel.

Vil ludbehandle fodlister, kan jeg lakere med Junkers vandbaseret møbellak ovenpå F.eks. 2 gange?


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også