Afretning af gulv og gulvvarme

Jeg er ved at lave badeværelse. Det gamle gulv er ret skævt og ikke egnet til de store fliser, jeg vil have. Derfor vil jeg afrette det. Mit spørgsmål er så, og der er noget i vejen for at gøre det i to omgange? Jeg vil nemlig også lægge gulvvarmekabler, og dem vil jeg gerne have til at ligge i samme dybde. Hvis jeg lægger på det nuværende gulv, bliver dybden alt fra 1 cm til ca. 6 cm. Så min tanke er først at lægge et lag afretning, der sådan nogenlunde får gulvet i ét niveau, derefter lægge gulvvarmekabler og så slutte af med endnu et lag afretningsmasse.
Jeg tænker også på, at jeg højere jeg får gulvvarme kablerne op, jo mindre varme kommer jeg til at afgive til kælderen (ikke min egen kælder, fælles kælder). Og så må jeg leve med, at varmen kommer til at være lidt "ujævn" i mit gulv. Der skal granitfliser på, så jeg tror ikke, det bliver så slemt.

Og et bonusspørgsmål: Når der etableres bruserum med en lille mur (ca. 10 cm) og badeforhæng, er der så krav om, at der skal være fald på gulvet i det øvrige badeværelse? Den information kan jeg ikke finde nogen steder.


Håber nogen kan hjælpe mig lidt videre...


/Mikkel Kloster
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis