hjælp - gulvvarme

Vi har vandbåren gulvvarme i bad, bryggers og køkken. Den sidste tid har det ikke været ordentlig varmt i rummene. Jeg har skiftet batterier i de trådløse termostater, og de kalder på varme hele tiden, så de må jo virke ok. Det ser også ud til at den der skal lukke varmt vand i systemet virker. Retur vand ligger omkring 28 grader, der er vand nok på systemet. Kan der være kommet snavs i anlægget eller kan det være en pumpe der ikke virker godt nok ?

håber der er nogen gode råd. - ellers må jeg vel have fat i en VVS'er

hilsen Jan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken tybe anlæg er det??
det kan værre mange ting der i vejen

Men tjæk om
Pumpen kører

trykket på anlæget

trykeskpansion er der fortryk på (vis lukket anlæg)

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

For sat... det er irreterende at indsende indlæg.
Nu skrev siden at jeg skulle vente 25 sekunder og prøve igen. Det gjorde jeg så og så var det sendt 2 gange.
fremløbstemperatur er ca. 30 grader men stiger voldsomt lige når der lukkes mere varme ind i systemet.
Start med at kontrolere om dine telestater/termomotorer åbner, er sidder højst sansynligt en "knap" i enden, hvis den er åben så er "knappen" ude og der er en blå eller sort ring på siden der bliver synlig.

Jeg tror nu ikke det er dette der er galt da det virker usansynligt at alle 3 går på en gang, men måske det kunne være en fejl i modtagerboxen!

Har du bypass på?

Hvor gammelt er det?

Mærke?

Pumpen kunne være et godt byd på en fejl!

Mvh

Klaus
Termomotorne åbner fint.
Anlægget er fra 1999, mærke Lintech (vist det der hedder Roth idag). Der er 5 kredse på anlægget, heraf to i køkken som styres af en termostat.

Bypass ??

I aftes havde jeg skruet ned for for de 4 kredse, og så taget motoren af den sidste ind til badeværelset, men det hjalp ikke rigtig på temperaturen. Når motoren er taget af, bør der vel være fuldt gennemløb.

Jeg kan høre at pumpen kører og at der er forskel i lyden på de 3 niveauer der er.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis