bilen rumler og larmer

jeg har en mitusibi 4 hjulstrækker diesel
(der skal stå mitusibi på hækken når man skal over bækken)

Den er begyndt at rumle nærmest så den ryster når jeg kører.
det føles som om den ikke rigtig kan få fart på når jeg sætter den i gear og speeder op.
når den er kommet i fart rumler det som om det kommer bagfra.

når jeg sætter den i frigear og slipper speederen er rumlen/rysten der stadigvæk.
hvad kan der være galt.

Desuden er den begyndt at sig klonk når jeg skifter gear, hvad kan de så være ?

ibber

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ibib.

Tja, kender ikke din "model". Du nævner intet om fejlen er kommet her og nu eller den er kommet stille og roligt. Mit gæt vil være enten bagtøj eller gearkasse. Højst sansynligt pg. af manglende smøring, der har taget et eller flere lejer.

Ps. Det er vel ikke dit firhjulstræk der er slået permanent til ??????

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
nej har ikke firehjullsstræk sat til
det er kommet stille og roligt

ibber

Hej igen Ibib.

Ok med firhjulstrækket ej er koblet til.

Ok med at unoderne er kommet stille og roligt. Sidst ville jeg egentelig have spurgt dig, om du har chekket oliestanden i gearkasse/r og bagtøj, det glemte jeg.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ikke endnu kvier mig ved at kravle rundt om bilen i det her vejr men det vil jeg så gøre når vejret bliver en anelse bedre.
har tænkt på om det eventuelt også kan være laskerne de ser meget rustne ud

ibber

Prøv at se dine kardankryds efter.
Jeg kender ikke din fine vogn, men på Land/Range Rover er det som regel krydsene, der ikke er hvad de engang har været, når sådanne lyde begynder.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

Hej igen Ibib.

Tja, er sikker på det ikke er fjederlaskerne, forudsat fjederne stadig hænger på/i rammen, da de ikke kan yde mekanisk modstand når bilen ruller.

Det skulle være bedre vejr ugen ud, minus regn.

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis