Utæt bruserkabine/Fugemasse?

Vi har desværre/heldigvis lige opdaget, at der på vægen bag brusekabinen (værelset bag badeværelset) nede ved gulvet er fugtigt. Der kan ses lidt på væggen, og der kan ses fugt to steder ind på gulvbrædderne. Umiddelbart er det ikke ret meget, på gulvbrædderne er de to steder ca. 2 og 5 cm. ind på gulvet, og så ca. i en halvcirkel hvor det er fugtugt. Gulvlisterne er endnu ikke sat på, så man kan lyse med en lygte mellem trægulvet og væggen/gulvet, og her kan man også se fugt. Desuden lugter det lidt, så det er nok ikke helt nyt...

Vi kiggede på fugen i brusekabinen, og umiddelbart bør det komme derfra. Da badeværelset blev lavet (1979), var der kun brugt flisemørtel, og altså ikke en blød fuge. Der er så fuget efter blød fugemasse senere, men den virkede ret løs i det. Så vi håber det "bare" er det...

Jeg har skravet den bløde fuge væk, og skal have det rengjort i eftermiddag. Men hvad skal jeg bruge til at fuge med? Hvad er det bedste? Jeg vil jo nødig opleve problemet igen...
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hje

Brug sanitetssilikone i en passende farve.

mvh Anders
Nu er jeg ikke ekspert på det område,- men er det virkelig nok til at løse problemet...? Det lyder i mine ører som om dette på længere sigt kan give ret alvorlige problemer,- Er det ikke noget med at få lavet en ny vådrumsmembran i det badeværelse, og dermed også nye fliser, fuger osv. Bare min første indskydelse.

Mvh jan
Nu er jeg jo heller ikke ekspert, så det kan jeg heller ikke svare på... Men godt tænkt, jeg vil også gerne høre svaret :-)

Jeg har i øvrigt købt vådrums-silicone med antimug effekt. Der står at det skal hærde ret længe.. Hvornår kan man igen bruge brusekabinen efter man har fuget?
Hej

Jeg er egentlig også enig med Jan. En rigtig vådrumsmembran må være at foretrække. Skift af fugen kan man jo vælge at betragte som noget midlertidigt.

mvh Anders
en silikonefuge sådan et sted vil jeg skyde på 1 års tid og du løser ikke problemet du udskyder det bare...

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Hvornår må man bruge brusenichen efter der er fuget?
der står på de fleste silikone fugemasser hvornår de er hærdet op... wink

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Nu kan jeg ikke huske hvad det er der står, men der står 4-5 dage, det syntes jeg lyder af meget.. Der står ikke noget med at hærde op, det er ngoet andet...

Jeg kan i øvrigt stadig ikke forstå, at det kun skulle holde et år. Der står også at anti-mug effekten kun holder 1-2 år, derefter er det nødvendigt at efterbehandle... Derefter.. Altså efter 1-2 år....?!?
ja det er jo ikke en holdbar løsning du har gang i. men den er billig

den hærder jo ikke op den bliver jo elastisk men det skal nok passe den først er færdig hærdet om 4-5 dage

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis