Godt skidt om Nilan Comfort 300 ?

Nogen som har noget godt eller skidt at sige om Nilan Comfort 300 til
loftsmontering ?


Jeg overvejer at få installeret en sådan.


Jeg har modtaget et tilbud for montering på 60.000,- kr. alt inkl.


D.v.s. også nye luft ind/udtag via nye taghætter, isolering, dæmpere, pollen filterbox etc.



Er dette en ok pris når man bor i Københavns området ?
Huset er på ca. 130m2 og skal monteres med 4 rum indtag og 4 udtag.
34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Jepe

Jeg har installeret sådan et anlæg i mit hus på 136 kvm primo 2003. Anlæget kan jeg ikke sige noget negativt om. I forhold til fx et Genvex, så er der bypass ventil som standard i Nilan Comfort. Det kan ikke undværes om sommeren, når der er varmt, så får man kølet huset om natten når man skal sove, uden at få det fyldt med insekter.
Jeg har eftermonteret opvarmning af indblæsningsluften i mit anlæg. Det vil jeg ikke undvære, selvom det nok ikke er strengt nødvendigt, men det er vigtigt at man får det justeret ind så den virker som sekundær varmekilde, især hvis man har gasfyr, ellers får det mange start/stop.
Stue: 2 indtag, 2 udtag. Soveværelse 1 indtag, 1 udtag. 2 værelser med hver 1 indtag. Alrum: 1 indtag + 1 (udtag placeret over evt fremtidig brændeovn)
Udtag i 2 badeværelser, køkken og bryggers. Ialt 5 indtag og 8 udtag.
Desuden tilslutning til kloak (kondens) + el.
Jeg har indkøbt for omkring 30.000 kr i materialer og monteret selv.
Uovertruffen indeklima, reducerer varmeforbrug, ingen insekter, meget lidt støv, fri for at rende og lufte ud, super nattesøvn, det var det hele værd! smile



Tak for svar, det lyder opstillingsmæssigt som det jeg har fået et tilbud på.

Må jeg spørge om I har problemer med træk fra indblæsningsventiler samt støj.

Konen i huset er ret allergisk overfor den mindste støj.

På forhånd tak.
Anlæget har 4 indblæsningstrin. På trin 1 kan jeg ikke høre det, her skal det stå om natten. På trin 2 kan det høres meget svagt, hvis der ikke er aktive støjkilder.
På trin 3 og 4 kan det høres, men ikke når der er "liv" i huset. Anlæget har en lille styring, som kan sættes til at skrue op og ned for indblæsningen i forhold til ugedag og klokkeslet, + høj luftfugtighed (ekstra føler). Ligeledes aktivering af by-pass ventil i forhold til udetemp. Det er vigtig med støjdæmpere på rørene, især til toilet og soverum! Man bør ikke spare her.
Træk: der et lille varmetab, som vil føles som træk, når der koldt udenfor og indetemp. er på 21 grader. Derfor eftermonterede jeg den ekstra varmeflade. Men skal det ikke ses i forhold til åbne vinduer?

 

Hej
Jeg monterer ventilations anlæg både Genvex og nilan alt efter ønsker.:-)
Det er lidt religion om det skal være det ene eller andet selv er jeg til Genvex, det er en anden kvalitet, men igen religion.
Tilbudet på 60 K er lidt dyrt i et hus på 130 kvm.
Der kan dog ligge lidt i om det er "rigtige" taghætter eller ganske almindelige 15x15 taghætter.
Hvis I vil have et ekstra ind put er i velkomne til at kontakte mig. På 51 333 111
Hilsen Thomas

Walbum 
ha 6 år gammel emne.
Ja det er en gammel tråd og ja det blev ok.
Hvis der er noget at klage over, så er det, at der om vinteren bliver en meget tør indeluft, samt at man lige skal være opmærksom på, om der er naboer i omegnen som forpester udeluften ved at bruge brændeovn.
Efter at have fået installeret anlægget, så går jeg faktisk nu ind for at forbyde brændeovne i tæt bebyggede villa områder !
Men ellers dejligt med frisk luft i huset, samt om sommeren at få "kølig" luft via den indbyggede bypass funktion, en funktion som vist ikke er er standard i Genvex systemerne.

M.v.h.
Det er rigtigt det ikke er standard i Genvex , men det er et modulerende der sidder i genvex'en.
Hvor Nilan har et ón / off spjæld.

:-)

Walbum 
Det er rigtigt det ikke er standard i Genvex , men det er et modulerende der sidder i genvex'en.
Hvor Nilan har et ón / off spjæld.

:-)

Walbum 
Jeg havde engang en nabo som røg lige ved siden af min indblæsning. Så der lugtede af røg i hele huset...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Halløj!

selv om tråden er lidt ældre, vil jeg høre om nogen kan hjælpe.

Har en Nilan 300 Comfort - ca. 10-12 år gammel, og været utrolig glad for den. Nu er den begyndt at "larme" og jeg gik på loftet hvor den står - det lyder som om der er noget der "skramler eller kører skævt" nogen forslag til dette. Det lyder som om det er i højre side når man kigger på den! Har ringet til Nilan, som ikke kan hjælpe privatpersoner, men henviser til en tekniker i lokalområdet. OK, men formentlig ved jeg også hvad det kan komme til at koste. Hvor køber man evt. stumper. Bor i Næstved!

venligst Henrik


mash
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis