rensning af stuk

Vi er i gang med at sætte et værelse i stand i en gammel lejlighed fra 1905, hvor der er en kalket stuk med plastikmaling på. Vi har hørt at stuk kan renses med alt lige fra havregrød til brun sæbe, men lige pærcis hvordan det gøres og om det overhoved er det rigtige, ja det er vi lidt i tvivl om. Så hvis nogle har gode erfaringer med rensning af stuk, så høre vi gerne nærmerer...

erikkanon
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg lært noget om afrensning af stuk på den hårde måde engang. Jeg satte glasfilt op med vævsklæber og i løbet af en time faldt alt filt og kalk med (surt). Efterfølgende smurte jeg resten af stukken ind og fjernede mange lag gammel kalk. Arbejdet var egentligt ret nemt og resultatet meget tilfredsstillende.
Hvis du synes at havregrød er lidt ulækkert at arbejde med så prøv vævsklæber, kom gerne noget husholdningsfilm over den våde lim og vent så til næste dag. Så er det meget ment at fjerne det hele.
go´ arbejdslyst

mvh Anders Kruse
Den var vist ny! Men husk også at bruge "søg" kommandoen på siden, for der har været mange råd om det samme.

Og endnu bedre, når du så har prøvet nogle af rådene af og fundet det der virkede bedst i dit tilfælde, så skriv det lige på siden, så andre også får glæde af det.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis