Skunk / kvist

Hejsa,

har lige opdaget dette dejlige forum, som med lidt held kan blive min redning :-) Jeg bor øverst på 5. sal i en gammel bygning i København, og var for et par dage siden så kæk at vælte en af mine skunke (har 3 i alt), i den tro at der ville komme mere plads ud af det. Det er der i princippet også kommet, men resultatet ses her:

http://img155.imagevenue.com/img.php?image=33464_1_122_221lo.jpg

Det var jo ikke så godt.... efter at have spurgt oppe og nede har jeg dog en ide om hvad der skal gøres:

Flade 1: det sorte er vist tjære eller asfalt, det skal have en omgang fliseklæb og derefter en omgang mørtel med cement.

Flade 2: Her er umiddelbart plads til 12cm isolering, dampspærre og en så en gipsplade. Men må dampspærren godt ligge helt op ad gipsen ? Og er 12cm overhovedet nok ? Så vidt jeg kan se er der ikke isolering på den anden side af murstene, kun endnu mere skidt, murbrokker osv...

Flade 3: Her er taget vist isoleret udefra engang, og der er allerede dampspærre (det er svært at se på billedet, men den er der) . Det jeg overvejer er at banke pudset oven over af (på det stykke
der egentligt ser fint nok ud), for så kan jeg lægge een stor gipsplade ned over hele det skrå stykke, helt ned til flade 2. Men - skal der forskallingsbrædder på først, før gipspladen ?? Som det ses er der en fin bjælke i begge sider som gipsen kan bankes fast i.. Det samme spørgsmål gør sig gældende ved det trekantede stykke øverst i venstre hjørne af billedet, det vil jeg også gerne have banket ned og gips istedet men skal der forskallingsbrædder først ?

Det var en masse spørgsmål, hvis du har input til mig om det ene eller det andet bliver jeg glad ;-)

mvh Henrik
Hejsa, har lige opdaget dette dejlige forum, som... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er slet intet isolering ved væg 2 - det går jeg ud fra er ret skidt (dyrt i varmeregning) ? Men den virker godt nok rimeligt tyk. Der er også huller som jeg fx kan stikke et brækjern igennem, men det kunne vel fyldes op. Generelt er det hele noget gammelt bras...

Mht. stolpen; jeg synes absolut det bare ville være hyggeligt at få den malet og lade være at beklæde den. Tak for rådet med brandhæmmende maling, jeg vil undersøge hvad det koster, for det er jo ikke så meget der skal bruges..

Generelt er det selvfølgeligt bedst at have orden i tingene, sådan at foreningen (det er en andel) ikke kan komme og sige der er gjort noget forkert, men hvis jeg ser hvad der bliver lavet rundt omkring i ejendommen må der godt nok blive set igennem fingre med en del.. Fx fandt jeg en blændet dør i en mur der skulle være bærende i min egen lejlighed ?! Sådan sker der vist en del..

Tak for råd, det er godt med input !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også