Elektrisk stempel

Hej Bådfolkens er der et eller andet sted på en båd/skib eller hvad det nu heder smile hvor der sider et elektrisk stempel ?
Længde med stemplet trukket tilbage i cylinderen max 110 mm max længde cylinder fremme 150 mm diameter max 16 mm
Ps. den skal helst være til 240 v men 12/24/48 v kan også bruges

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvad er det for et elekrisk stempel du spørger efter??

Et elektrisk stempel er vel det de fleste vil kalde en linær aktuator... Altså lige som den du bruger til et elektrisk hævesænkebord, til at dreje tuden elektrisk på en grønthøster osv.

Det eneste sted jeg kender brugen af en sådan er en autopilot, til brug sammen med en rorpind.

Den er typisk til12 volt.

Er det hvad du søger ??

MVH Njord
Citat fra njord

Hej

Hvad er det for et elekrisk stempel du spørger efter??

Et elektrisk stempel er vel det de fleste vil kalde en linær aktuator... Altså lige som den du bruger til et elektrisk hævesænkebord, til at dreje tuden elektrisk på en grønthøster osv.

Det eneste sted jeg kender brugen af en sådan er en autopilot, til brug sammen med en rorpind.

Den er typisk til12 volt.

Er det hvad du søger ??

Hej

Jeps det er en lineær actuator jeg søger smile jeg var bare ikke helt sikker på hvor mange der var klar over at den hed sådan, der for kalte jeg den for elektrisk stempel.
Jeg har let alle de steder jeg kan komme i tanke om men uden held sad så var det at jeg tænkte at der muligvis sad sådan en fætter et eller andet sted på en båd.

Alt kan lade sig gøre
er det ikke en liniær motor der menes?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej lynæs

Nej en liniær motor og en lineær actuator er ikke helt det samme desvære

Alt kan lade sig gøre
Annonce
Citat fra pab1

hej lynæs

Nej en liniær motor og en lineær actuator er ikke helt det samme desvære.
.

Det ved jeg godt, men at dømme ud fra det du søgte efter, og dine andre udtalelser,tvivler jeg da på, om du gør. rolleyes

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

.

Det ved jeg godt, men at dømme ud fra det du søgte efter, og dine andre udtalelser,tvivler jeg da på, om du gør. rolleyes

Hejsa
jo jeg er skal udemærket klar over hvad den heder smile og hvad den kan samt virkemåde. men som før nævnt var jeg ikke sikker på hvor mange der kente den under dens riktige navn (f.eks bliver en ornepik af de fleste kaldet en gevindudtrækker, viket jo også er riktigt at den bruges til men der for heder den det jo ikke smile )
mit problem er bare at jeg ikke kan finde den sat..... i den riktige størelse

Alt kan lade sig gøre
bare for at være ordkløver. Da jeg i en fjern fortid er udlært smed, siden har repareret mange ting kender jeg da en "ornepik" , at kalde den en gevindudtrækker har jeg da aldrig hørt, det er da også fuldstændigt misvisende, det er jo ikke gevind, der skal trækkes ud, men som regel en knækket bolt, der skal drejes venstreom og ud. sååånn er det.
I øvrigt benævnes det ovennævnte værktøj, af værktøjshandlende som skrueuddriver. Heller ikke særligt oplysende.

ErikChristensen 
hej lynæs
Ja lige nettop, kært barn mange navne men ikke alle er riktige smile

Alt kan lade sig gøre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind