Temperaturmåler VW 1.6MPI

Nu er der igen gået en af de dele hvorpå der står AUDI i min skoda. Skal aldrig have en Audi, da der sikkert ikke står skoda på ret mange dele i den, og så går det hele i stykker for mig.....confused

Men jeg er i tvivl om det er føleren eller viser instrumentet der er gået.

Jeg har haft NTC modstanden ude. Har prøvet med et potmeter istedet for føleren. Ved 136 ohm. står viserinstrumentet ca. i midten.

Ved alm 20 grader er der ca. 2,5 kohm på den ene og ca. 5 k ohm på den anden modstand.

Er der nogen der kender kurven for disse NTC modstande. Jeg har ca. 5 volt ud af stikket, formoder der er en konstantstrømsgenerator inde bag ved.

Haynes manualen er ikke til nogen hjælp her....

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej PeterR

Når nu ingen andre vil. Kender ikke værdierne for føleren, men når du kan styre nålen med et potmeter er det med 99,1% føleren der er skidt. Det er en almindelig fejl. Hvis du køber en uorginal koster den højst lidt under en "hund".

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har netop modtaget følgende fra firmaet med det underlige navn, skal på i weekenden. Fatter ikke de kan sælge det til de penge.

http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=165361

Jeg gav 160 alene for et termostat låg. En termostat kodet over 100 kr. Der er nogen der tjæner for meget, eller også er det nogle skodprodukter. Det vil tiden vise.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det var følermodstanden. Delene fra discountfirmaet passede "cirka". Kan godt anbefales.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis