elektrisk stempel?

Hej Hobbyfolk

Jeg har et lille problem jeg har søgt alle de steder jeg kan komme i tanke om men uden resultat, så nu er sidste sjangse at der skulde være en her inder der ved hvor stumpen findes !
jeg mangler et elektrisk stempel (helst 240 V) det skal være i metal da det skal kunde tåle en smule varme, den må max være 15 mm i diameter og en max længde på 100 mm når stemplet er i bund, stempel akslen skal helst have en vandring på 3-5 cm. men er ikke et mos
Håber der er en der ved hvor sådan en fatter findes

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pap1.
Kunne du beskrive hvad det stempel skal bruges til, det ville måske gøre det lidt lettere at besvare dit spørgsmål.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Hej Pap1.
Kunne du beskrive hvad det stempel skal bruges til, det ville måske gøre det lidt lettere at besvare dit spørgsmål.

V.h. Håndværkeren


Hej'
den ska bruges som aske skubber der for skal den kunde tåle en lille smule varme

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
HÆ HÆ ! Nu bliver jeg rigtig nysgærrig, et stempel på 1,5 cm. Ø og en slaglængde på 3-5 cm. og skal kunne tåle omkring 1000 grader (der kan jo være gløder i aske)

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

HÆ HÆ ! Nu bliver jeg rigtig nysgærrig, et stempel på 1,5 cm. Ø og en slaglængde på 3-5 cm. og skal kunne tåle omkring 1000 grader (der kan jo være gløder i aske)

V.h. Håndværkeren


Jep den skal skubbe til asken i en brænderskål/herde (stokerfyr) men den skal ikke have direkte kontakt der skal side en stang i mellem stemplet og pladen der skubber smile og der hvor den skal side er der højest 100 gr. normalt ca. 25-35 gr

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hej Pap1.
Der bruges normalt en tidsindstille snegl til at trække asken ud fra et stokerfyr, og så vidt jeg er orienteret er den lige netop så langsom, at når asken når enden af sneglen er asken kold og kan fra sneglen fyldes direkte i en plasticsæk.
Så hvorfor en stempel mekanisme ? Har du tænkt på at hvis stemplet skal kunne gå frit i sådan en cylinder skal der have en vis frigang på grund af varme påvirkningen fra asken, det vil sige at den vil trække noget af den helt fine aske med bagud og det vil så ende på gulvet. Jeg kan godt se din ide i det, men jeg tror du skal holde dig til princippet i en snegl.
Ellers havde produktienten nok forlængst opfundet systemet med et stempel.

V.h. Håndværkeren
Annonce
hej
Tror du har misforstået min hensigt, den skal ikke skuppe asken ud i nogen spand eller lignende, den skal skubbe til slaggen/gløderne i selve brænder-herden, forstået på følgende måde ! når man brænder korn & dårlige træpiller vil der komme askeklumper & slakkerklumper i herden og hvis de ikke bliver fjærnet vil de til sidst fylde hele herden så ny tilført brændsel ikke kan være i herden men bare vil fortsætte ind i kedlen uden forbrænding !
så det der er meningen er at stemplet skqal skubbe klumperne ind i kedlen så di kan falde ned i aske skuffen hvor de så bliver transpoteret ud af askesneglen

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Nåeh på den måde, men så er det nok som Njord beskriver i det andet indlæg du har om samme emne.
jep men problemet er bare hvor finder jeg den sad

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hvad med en krumtapkonstuktion, der lige kører en omgang?

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej alle og Pab1.

Har fulgt lidt med i diskutionen. Kan du ikke bruge en gammel viskermotor ? Den laver jo netop en frem/tilbage gående bevægelse ?

Et andet alternativ kunne være en elmagnet. Eks. en til at åbne bagagerummet i en bil og en fjeder til at trække den tilbage i udgangsstillingen. Den "kører" jo hurtigt så det bliver vel nærmest et spark slaggerne får. Kan sikkert også let findes i en 220 volts udgave.

Held og lykke med projektet.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis