Rep. af pudset loft

Loftet i kælderen i vores hus er, som i så mange andre huse fra den årgang (1950), beklædt med strå og puds.
Mange steder, dog specielt langs med væggene revner pudset.
Jeg vil naturligvis gerne have det til at se pænt ud, og vil derfor gerne høre hvad andre gør i den situation?
De muligheder jeg overvejer er enten gipsbeklædning eller reparation af det nuværende loft, hvor jeg dog hælder mest til det sidste.
Er sandspartel det rigtige materiale til at lave en pæn ensartet overflade, eller hvad vil I anbefale?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I gamle dage ville man nok banke det hele ned, og så pudse det op forfra. Hvordan man havde energi til at pudse et loft overgår min fantasi. Det må have været ufatteligt hårdt.
Idag ville jeg foreslå, også at banke det hele ned. Men derefter montere lægter, og så skrue gipsplader op. (Så har du iøvrigt også mulighed for at føre el rundt som du har lyst til, og evt isolere ekstra)

------------------
klassikeren

klassikeren
Jeg ville bare reparerer hullerne. Pudsen skal selvfølgelig have noget at gribe fat i. Er der ikke nogen strå tilbage, kan du clipse lidt hønsenet fast. Pudsen skal kastes op (du skal selvfølgelig ikke sluge det først) - ellers hænger det ikke fast.
Det hale drejer sig om kasteteknik og pudsens konsistens. Her må du prøve dig frem.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Pivee !!!

Ja jeg kan som murer godt forstå at du vil bevare dit pudsede loft specielt når der "kun" er tale om reperationer.
Da der er træforskalling skal du gå til din trælasthandel og købe noget der hedder terracotavæv, det er noget net som er beklædt med et teglprodukt som du så klipsre på reperationsstedet der efter kan du reparere med mørtel puds på stedet.
Hvis det er lidt større flader kan du i mørtelen blande franskcement i men vær op mærksom på at du ikke skal blande mere i adgangen end du kan bruge inden for 5 - 10 min.
Fransk cement kan købes i løs vægt.
Har de ikke fransk cement kan du bruge ganske almindelig gips.

håber du kan bruge rådet.
hilsen jan murer

------------------
jan milton

jan milton
Mange tak for rådene - jeg tror vil vil prøve det sidste. Det lyder som om det giver et solidt resultat, uden at projektet stiger mig over hovedet.

Mvh.
PiVee
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis