ståltag

Hej

Skal til at lave en carport/skur med ståltag, er det nok med 2 cm fald pr meter??. Ang kondens kan jeg så undgå det ved at isolerer hele loftet??
Skuret skal kun opvarmes periodevis.

Hilsen O Jakobsen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ole.
Jeg har et værksted med stålplade tag, som jeg også regner med at isolere, det der har været en diskution om er om dampspærren skal ligge over eller under isoleringen. Men ellers kan du bare gå igang !
Jeg har heller ikke varme på værkstedet hver dag.

V.h. Håndværkeren
Hej Claus.

Vil du dermed anbefale at jeg tager stålplade taget af og lægger undertag på før jeg isolerer ???

V.h. Håndværkeren
jeg MENER at de fleste stålpladetage skal have over 20graders fald...

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
jeps undertag under tagpladerne hvis rummet skal opvarmes ellers kommer der rigtig meget kondence på undersiden af stålplader..

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Hej Claus.
Det var jeg ikke klar over, så blev jeg det klogere.
Og det bliver egentlig ret "nemt" for samtlige spær skal skiftis her til foråret inden jeg går igang med at isolerer. Det er en gammel stald der er bygget på det eksisterende hus og "bygmesteren" dengang har blot hugget sten ud af yddermuren på huset og lagt bjælkerne ind i hullerne uden at lægge tagpap imellem træ og sten, med det resultat at flere af bjælkerne er rådnet væk i hullerne. Men de har så også siddet der i ca. 80 år.

V.h. Håndværkeren
Hej

Ja det skal du huske. spændende projekt du skal igang med. Har du nogle gode indkøbsmuligheder til spær osv osv???

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Ja det er ikke noget problem, jeg bor i et lejet hus. Og ejeren er indstillet på at det koster penge at vedligeholde et gammelt hus, især når tidligere lejere bare har ladet stå til. Der er ikke gjort noget seriøst ved det her hus de sidste 20 år, så jeg har rigeligt at se til med isolering o.s.v. det er kun mine kræfter der ikke rigtigt slår til, så jeg må tage lidt ad gangen.
Aftalen er nemlig at sålænge han kun skal betale matrialerne, så kan jeg bare bestille hos Davidsen i Høruphav.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis