Vinterbilleder

Skulle nogen af jer trænge til at se en ordendtlig gang sne, eller snö som de siger på disse kanter, så er der et lille link her til live billede !
http://kamara.mora.se/ Mora ligger oppe i midt Sverige ved Siljan søen, jeg henter dagligt et billede derfra som jeg samler i en mappe, når året er omme sidder jeg og ser årets gang dag for dag.

V.h. Håndværkeren smile
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke få linket til at virke ?!

Mvh. JørgenE
Næh det kan jeg heller ikke lige nu, det var da underligt det virkede da jeg afprøvede det første gang.
Prøv med www.mora.se
Så skulle du komme ind på den svenske webside og derfra finde webkamara.

V.h. Håndværkeren
Ligner et lækkert område, men noget langt fra København...

Mvh. JørgenE
Jeg bruger 2 dage på at køre der op, dog køre jeg max 5 timer om dagen i et stille tempo, der skal jo være tid til kaffe og smøgpauser. Nogen gange er der også lige noget jeg ikke har set før så bliver der brugt tid på det også.
Jeg kommer på en fast camping plads hvert år, jeg har dog ikke været afsted de sidste 5 år p.g.a. sygdom. Men mon ikke jeg kommer afsted igen.

V.h. Håndværkeren
Skønt at have et sted, man bare gerne vil til igen og igen.

Jeg elsker at rejse nye steder, men min favorit er Marmaris i Tyrkiet. Behageligt klima med luft ctr. Alanya, skønne mennesker der utroligt med den turisme, kan huske dig fra år til år.

Det er de skønneste mennesker man kan tænke sig. Min kone glemte sin pung, og hun er kassemester på vores ferier, hvor jeg får lommepenge, hvor det modsat der hjemme, men var der bare lige en tyrker der havde afleveret den til bartenderen, og som han sagde. De værste til at stjæler er turisterne, tyrkerne gør det aldrig.

Det samme oplevede vi i Grækenland, hvor hun havde tabt den bagved toilettet. Deres totale overbevisning, om at en græker aldrig ville stjæle en pung, vores vilrede, og så løsningen, gav en fantastisk tro til, at det må være lykke at kunne sige det om sine medmennesker, jeg ville nok ikke turde sige det samme i Danmark.

Mvh. JørgenE
Annonce
I Danmark skal man virkelig passe på sine ting, jeg havde en grim oplevelse for en hel del år siden hvor jeg mistede min pung med hele min ferie opsparing !
Vi var tre der var på vej til Oslo i en Solus 24 (Sejlbåd) På Samsø var vi lige inde for at hente benzin og andre fornødenheder. Da vi går i land lægger jeg min store tegnebog på bordet i kahytten. Da vi kom tilbage var den væk, dagen efter var den blevet afleveret på Politistationen i en meget våd tilstand. Mine personlige papirer var der endnu, men alle pengene var væk.
4000,00 Kr. men det var i 1976 så det var mange penge dengang, siden har jeg altid kun haft små beløb på mig, og et hæve kort med.

Men jeg tror det har noget med ansvar at gøre, vi gamle har lært at være ærlige og have et ansvar for andres ting og liv, de yngre og unge i dag aner ikke hvad det er for en størelse for 90 % vedkommende.

V.h. Håndværkeren
Det er nu ikke korrekt, det har noget med opdragelse at gøre.

På et tidspunkt fandt Allan en 100 kr-seddel i Tivoli foran det sted man skyder bjørne ved Passagen.

Han var synligt stolt, og jeg bad ham naturligtvis aflevere den.

Hende i Bjørnestedet vidste lige hvem der havde tab den, og takkede Allan mange gang, han var vel 8 år. Han var stolt, hun var glad, og jeg følte mig som en idiot, men spillede med på, at det var det helt rigtige, og sådan blev alle tre glade mere eller mindre.

Mvh. JørgenE
Nu er det jo ikke alle fædre der hedder Jørgen (Hr. navnebroder)
Og jeg kan også se pointen i din historie om knægten.
Jeg har selv fundet en 100 Kr. seddel på gaden engang, og overvejede om jeg skulle afleverer den til politiet, det blev ved overvejelsen, for de havde garanteret grint deres r... i laser hvis jeg var kommet med den.

Nå til et nyt emne lidt uden for tur 1
Jeg har lige fået en meget vigtig oplysning, der siges at øl indeholder kvindelige hormoner. Efter en 10 stykker kan man ikke holde sin kæft (eller køre bil)

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Jeg har lige fået en meget vigtig oplysning, der siges at øl indeholder kvindelige hormoner. Efter en 10 stykker kan man ikke holde sin kæft (eller køre bil)

V.h. Håndværkeren
Og efter 15 bajere skal man også sidde ned og tisse.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis