renov. af havehus

har et gammelt havehus(kolonihave) med en meget mør trævæg på bagsiden mod syd. Den er ikke med fundament---hvordan reparerer jeg den bedst...med isolering??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må lige spicificere dit spørgsmål lidt bedre eventuelt sætte et billede ind.

V.h. Håndværkeren
en tidligere ejer er startet med at støbe et gulv(ca 3,5 m. gange 6 m.) På bagsiden er lagt halv højde gasbetonsten(har måske ikke haft flere), derefter en 4*4 tror jeg nok, den er ikke at finde, når jeg stikker fingrene op under de yderste finerplader(22 mm.finer)lodret må der stå 4*4 med en afstand tilsyneladende på 1.22 m.På loftet som er ok finder jeg en rem under spærene som må stå på de lodrette 4*4. Jeg påtænker at understøtte spærene og støbe en sokkel inden jeg river for meget ned?det ser ud til, at det er pladerne, som er eneste bærende sammen med hjørnestolperne
Som jeg ser dit indlæg, så skal du jo egentlig bare opbygge igen, du er inde på noget af det rette.
Du skal blot huske at når du igen lægger en 4x4 rem i bunden så skal der tagpap under så fugten fra muren der er muret op ikke kan trække op i træet, det er der desværre mange der glemmer.
I stedet for plader ville jeg bruge lærketræs brædder som de gør i Sverige.
En god opskrift på det: Du skal først sætte vindpap på selve "skelettet" inden du beklæder vægen udvendig,først skal du have nogle langremme vandret oven på vindpappen og så brædderne der sættes fast med ca. 0,5 cm. afstand. Hen over hver revne sætter du en liste på 1x2,5 cm. Så kan træet arbejde uden at det begynder at baldne ud.
Inde fra isolere du imellem det lodret stående halvtømmer, der er inge grund til at bruge 4x4 som den bærende del hvis du blot har ca. den afstand som en rockwool bats har i længden. Sidenhen kan du så beklæde vægen inde fra med det du har lyst til, husk dampspærre.

V.h. Håndværkeren
tusind tak herfra. hygge. Ewaldn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis