Hvilken vej

Hej.
Købte et parkettgulv for ca 3 år siden, og har nu fundet ud af at det skidt
ikke lægger sig selv.
Så jeg må jo igang, men så slog det mig hvilken vej skal skidtet vende
skal det ligge på tværs af huset eller på langs?????????
Loftet er gipsplader ca 40X60cm og de går på langs med huset.
Er der en tommelfingerregel eller en anden regel at rette sig efterconfused
Tja jeg håber der er en der har en ide.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal lægge det på tværs af bjælkerne... dvs i samme retning som nuværende gulv....

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Som Kasper sagde, på tværs af bjælker, men hvis det er et af disse parketgulve, som lægges flydende ovenpå et andet undergulv, det være sig beton eller et spånpladegulv, plejer man at lægge gulvet i længderetningen af huset, selvom det principielt kan være lige meget. Man kan også sige samme retning som lofterne.

Carsten.
Hejsa

Jeg har også lige lagt noget lignende gulv de rhar ligget i pakkerne i 5 år uden at lægge sig selv :p biggrin

Jeg har lagt mit i længderetningen på huset, men man kan jo i princippet godt gøre det på tværs. Det får rummet til at se bredere ud, men det bør dog ligge i samme retning i alle tilstødende rum, samt i samme retning som evt. loftbrædder eller lign.

Ellers go´ læggelyst !!!
Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Takker for jeres svar.
Det med at ligge brædderne i husets længderetning regnede jeg også med var det rigtige.
Men er der egentlig nogle problemmer med at sætte et klædeskab på sådan et flydene gulv her menes om det er for tungt eller er det nødvendigt at sætte det op først.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Citat fra Hitman

Takker for jeres svar.
Det med at ligge brædderne i husets længderetning regnede jeg også med var det rigtige.
Men er der egentlig nogle problemmer med at sætte et klædeskab på sådan et flydene gulv her menes om det er for tungt eller er det nødvendigt at sætte det op først.



Hejsa

Jeg har et flydende gulv, hvorpå der står et 100 ltr. akvarium ovenpå en skænkl. dette har pt ikke forvoldt nogen problemer. Du skal bare ikke montere soklen til skabet ned i gulvet, men derimod ind i væggen istedet.

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Annonce
Ok Kevin.
Jeg satser på at det går.
i øvrigt der er da vist rimmeligt gang i dette forum idag, det vælter jo ind med indlæg idag.
Kan være det skyldes vejrudsigten ( snevejr er li med gds arbejde)

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
det står faktisk også i de fleste læggevejledninger sad lige i min smøg pause i dag og læste en (lagde 35m^2 på 4-5 timer) smile

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis