Garegeport

Hej

Er der nogen der har en vejledning til hvordan man laver en vippeport til en garage.
Jeg har "arvet" et sæt beslag til en vippeport, og så vil jeg lave et nyt portblad. Det gør jo at jeg kan lave en der passer 100 %. i min carport, som jeg så vil lukke i den sidste side også.
Men jeg har ikke lige en port jeg kan se opbygningen på.
Hvordan laver man rammen? (så den ikke slår sig).
Hvordan laver man selve bladet?
Hvordan tætner man mod jorden?
Jeg vil være glad for billeder, vejledninger, tegninger osv.
Det kan sendes på mail: [email protected]

Med venlig hilsen
Jesper Madsen
Hej Er der nogen der har en vejledning til... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Porten sidder inden i karmen, der er en frigang hele vejen rundt. Porten lukker kun mod karmen ved hjælp af de indvendige anslagslister.
Jeg vil anvende høvlede brædder på ca 20 x 70 mm. Det er ca den dimmension min gamle port havde i mit gamle hus...:p

Karmen vil jeg lave i høvlet 45x95mm Evt en pudset reglar. Rammen kan laves i samme dimmension. Karmens bredde side ind i murhullet, Rammen på den flade side. Det tror jeg kan give et rimelig proportionsmæssigt udseende, og en tilstrækkelig styrke.

MVH Njord
Tak, for oplysningerne.

Jeg må ind på tegnebrættet.

Jeg har søgt næsten hele nettet igennem, men uden held syntes jeg.

Det kunne godt være der var en der havde en monteringsvejledning liggende, fra en monteringsopgave, så kunne man se det nogenlunde.
Men tak for hjælpen det hjalp mig meget..........

Jeg er også bange for at 12 mm krydsfiner på indersiden er meget (for tungt).

Jeg er også lidt i tvivl om der var noget man skulle tænke over, så ikke porten ville stå og slå sig, således den ville blive helt skæv, og derved ikke slutte "tæt"
hvis du har sådan et beslag som du siger som har et håndtag udvendigt med 2 lange pinde på bagsiden som går ind i 2 huller i karmen ville jeg ikke være så nervøs igen.... forresten husk når du vælger dine regler på trælasten at de er bare nogenlunde lige og ikke er skæve gør det også lettere at samme rammen...

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Hej Watson.
Har du været inde på www.jydeport.dk og set under montage der er der en serie billeder der viser hvordan beslagene skal monteres, måske du kan bruge det til noget.
Med venlig hilsen
Steffen Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis