Fliseskærer

Hej alle,

Jeg skal ha' lagt omkring en 40m2 gulvklinker og overvejer i øjeblikket om jeg skal investere i en fliseskærer eller leje en til formålet.
Hvad er jeres erfarringer med de billige modeller? Start har fx en model i denne uge til 495,- (halv pris ifølge deres katalog). Tror I den vil være ok?

Mvh,

Lars
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej du.

Et vanligt ord i min omgangskreds siger at man ikke skal stille større krav til maskinen end den er værd!!

Den Gamle har købt et par stykker efterhånden. Han bruger de billige og mener at de skærer fint nok til hans arbejde. (Jeg synes altså han lægger nogle flotte fliser...)

Derimod siger han også, at hvis man selv lægger dem istedet for at hyre en murer til det, kan man bruge de sparede penge på at købe noget dyrere værktøj!!

Jeg skulle skære en terrasse til med en rundsav købt i Fakta til 125,-... :-( Og det var kun fordi jeg vidste at den savede skævt at det blev lige... ;-) Til et større projekt ville jeg til enhver tid købe en ordentlig sav.

Næstformanden, der jævnligt plyndrer Fakta og Netto for billigt værktøj... :-)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra www.spotvvs.dk

Jeg kender ikke lige den model fra Stark, men mon ikke den er god nok!

Jeg har også lagt nogle hundrede m2 fliser efter hånden og har altid brugt de billige(måske fordi jeg ikke er så god til at passe på værktøjet) og har altid været godt tilfreds med dem.

Skulle den gå i stykker, så er der jo garanti på den!

Mvh

Klaus

Kommer os an på hvilken slags fliser man vil ligge......granit, så går den nok ikk!
Har efterhånden lagt en del m2 granit og valgte fra starten (ska ligge ca 100m2 mere) at købe en proff fliseskærer med vand (fra A4 til 9000kr) fordi til granit og andre hårde sten ka du ikk bruge de billige!

Men det ska os lige siges at jeg har "splejset" til fliseskæren med en ven da 9000kr er mange penge, men for satan den skærer granit præcist og som var det smørsmile

Som udgangspunkt tror jeg nu ikk at de billige maskiner uden vand er dårlige, problemet er bare at producenten næsten altid sætter en skæreskive på der er intet værd! Og skiven er alfa omega på en fliseskærer!

mvh ulrik
[Indlæg slettet]
jeg ville faktisk sige at lige præcis fliseskærere er en af de ting hvor de billige faktisk virker helt ok... til forskel fra en del andre typer værktøj, hvor det billige fis er lige til at smide ud... smile
ok, tusind tak for svarene. Det er ikke granitfliser jeg skal lægge så jeg tror jeg smutter en tur i Stark senere i dag. Så er jeg heller ikke presset til at få lagt alle klinker på fx en weekend som hvis jeg valgte at leje en maskine :-)
Den billige skæremaskine (bordmodel) med vand virker på den måde at skiven går nogle cm ned i et vandkar. Den store/prof har pumpe som pøser vand på skiven ovenfra og den slider ikke nær så hårdt på skiven. Har slidt 2 af de små fliseskærer op på granitfliser, men prof-modellen (dog købt på tilbud i tyskland for 900kr - så den er nok kun semiprof) har jeg lavet samme antal skæringer med og man kan næsten ikke se det på klingen.
Første gang jeg satte fliser op kunne jeg ikke forstå at rækken var skæv. Jeg vidste der var målt 100% korrekt op. Synderen var en billig fliseskærer fra Bauhaus til 150 kr. som skar skævt med et par millimeter. Ubrugelig!

En murerven kom forbi og skar alle fliserne for mig i løbet af ingen tid ved at markere skæresnittet med en tømrerblyant og skære fliserne i hånden med en Makitavinkelsliber med en kvalitetsklinge. Det ser forrygende ud og gør det i øvrigt let at skære fliser til omkring stikkontakter mv.

Næste gang jeg skal lægge fliser køber jeg en kvalitetsskærer og bruger min vinkelsliber!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis