Anderledes træloft

Jeg skal have sat lofter op i det værksted som jeg i øjeblikket renoverer. Jeg vil have træ på loftet som går til kip. Jeg synes dog at profillofter er jævnt kedelige og kunne godt tænke mig noget andet. Kunne godt tænke mig noget a la uhøvlede forskallingsbrædder som loft for at få et råt udseende. Kan man det?

Hvis nogle ellers har gode forslag så sig endelig til - gips, huntonit, troldtekt osv. er udelukket. Det skal være i træ og gerne til at betale. Har også overvejet noget med forskellige typer træ i forskellige tykkelser/længder for at få et "levende" loft - jo mere utraditionelt jo bedre!

Morten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som en kanon ide du har gang i her. Jeg har set sådan et loft engang der havde man rullet sort vindpap ud først på loftet og så skudt en ru forskallingsbrædt op bagefter. Et virkelig flot resultat. biggrin biggrin

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej Morten.
Som Tagdækkeren skriver er der flere steder brugt forskalning som loft beklædning, det kan også gøres billigere med forskalning end så mange andre typer. Jeg har dog også set et sted hvor de havde brugt skaller / Skunker, af gran med barken siddende på. Her er der bare det problem at nogen gange når barken er blevet for tør falder den ned, jeg syntes ikke det gør noget men det må være op til den enkelte at afgøre.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det skal være skaller hvor barken sidder godt fast, må birk være svaret. Om det ser godt ud skal jeg ikke kunne sige men det er ihvertfald anderledes wink .
Hvis det er et uopvarmet rum har jeg set at "borebiller" elsker at starte deres hærgen under barken. Hvorimod de områder der ikke var dækket af bark var uangrebne.

Hilsen
Allan
Ang. vindpap og ru forskallingsbrædder (hvid lud) på loftet. Den forrige ejer har plastret mit hus til med disse. Jeg synes det er ufattelig grimt, mørkt, støv- og fugtsamlende. Jeg mangler kun stuen (40m2) og køkken mht. nedtagning af disse grimme brædder. Der er et fint jævnt gipsloft (40x60plader) nedenunder som er nemt at spartle ud. Jeg sætter i stedet glasfilt op og en 45mmx5mm liste op mod loftet (hvor der mangler tapet).

Men denne løsning kunne måske godt bruges i et værksted, men ikke hos mig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja bag brædderneicon7.gif. Ved ikke lige om det hedder over eller under brædderne - det kan godt være det hedder over brædderne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også