Skinne til vindues inddækning

Hejsa

Kan man få nogle U formede stålskinner som man kan skrue på sit vindue og således sætte krydsfiner plader deri når man laver den indvendige inddækning ?
Og som man så bare kan spartle væk som en hjørne skinne man bruger ved 90 graders gipshjørner....

Håber det giver mening !!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor bruger du krydsfinér og ikke MDF plade?
Det er lettere at arbejde med især til inddækning/lysninger i vinduer.

Jeg går ud fra du vil bryge U-skinnerne for at fæstne inddækningerne på vinduet?

Jeg brugte selv et trick fra en gl. tømmer.

Jeg slog 3 søm i karmen til hver side af inddækningen og bed hovederne skråt af så de stak ca 8-10 mm ud fra karmen.
Og da MDF plade er et blødt materiale, kunne disse slås fast på de udstikkende sømspidser. Jeg gav desuden det hele en lille gang montagelim som hæfter hurtigt (3+5 min).
Hep

Jeg ved at de kan fås i hvid plast, jeg fik selv nogle hos en gut der producerede plast vinduer, de er ganske effektive.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
De kan også fås i træ, men det hjælper jo ikke meget, når det nu var stål du spurgte om.

Carsten.
Grunden til krydsfiner er at det er min indvendige lette vaæg afligevel lavet i, med gips uden på - dog ikke ind i vindues lysningerne. Der var det meningen at der blot skulle være et lag krydsfiner.

Jeg tænkte blot at de var nemmest at "spartle væk" hvis de var i noget tynd blik/stål. Altså som sagt lige som en hjørne skinne man bruger ved gipsplade hjørner.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kan få nogle skinner til gips, dvs. de er 13 mm. De er beregnet til at blive skruet på vinduet og pladen skubbes ind bagefter.
Prøv af se Knauf hjemmeside eller gyproc.
VH
Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også