Corolla EE90 benzinforbrug

Hejsa

Jeg har en Corolla 1,3 fra 1989 med karburator og type E2 motor.
Den er begyndt at bruge for meget benzin, i forhold til hvad den har gjort tidligere.
På 38 liter kører den kun 385 km i blandet kørsel. Dette har ligget oppe i nærheden af 600 km.

Jeg har checket under hjelmen, og skiftet luftfilter, tændrør, strømfordeler dæksel og rotor. de gamle tændrør var ikke sodet til eller noget, men havde normal lysgrå/hvis farve, men var dog noget slidt.
Dette har dog ikke hjulpet på benzinforbtruget.
Den starter og går ellers godt i motoren (ligesom alle de andre af disse uopslidelige 12 ventilede motorer) :p

Hvad kan ellers være et konkret problem på disse motorer. Karburatorindstilling måske ???

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at vide det, men det lyder som en meget voldsom stigning, kunne det tænkes at benzinlinjen simpelthen er utæt et sted?
Benzinpumpen ville være et oplagt sted at kigge, men samlinger og andet.
Ellers slidte dyser i karburatoren, eller en slidt, eller utæt, karburator i det hele taget.
Eller den mest oplagte som jeg kommer i tanke om mens jeg sidder og skriver dette svar.
En choker, automatisk eller manuel, der hænger.
Citat fra kewin lund

Hejsa

Jeg har en Corolla 1,3 fra 1989 med karburator og type E2 motor.
Den er begyndt at bruge for meget benzin, i forhold til hvad den har gjort tidligere.
På 38 liter kører den kun 385 km i blandet kørsel. Dette har ligget oppe i nærheden af 600 km.

Jeg har checket under hjelmen, og skiftet luftfilter, tændrør, strømfordeler dæksel og rotor. de gamle tændrør var ikke sodet til eller noget, men havde normal lysgrå/hvis farve, men var dog noget slidt.
Dette har dog ikke hjulpet på benzinforbtruget.
Den starter og går ellers godt i motoren (ligesom alle de andre af disse uopslidelige 12 ventilede motorer) :p

Hvad kan ellers være et konkret problem på disse motorer. Karburatorindstilling måske ???

Kewin


jeg har ladet mig fortælle at når karburatoren er ved at være slidt stiger benzinforbruget, og eneste løsning er at sætte en ny på.

jeg har selv købt en EE80 1,2 12ventiler (som dog ikke er på plader endnu) og det var i forbindelse med den at jeg fik informationen fra en mekaniker(og god ven) som har skruet en hel del på disse biler.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis