Siemens opvaskemaskine går i stå

Hej.
Jeg har en Simens opvaskemaskine series IQ der går i stå i vaskeprogrammet.
Den eneste måde man kan få den igang på igen er ved at slå/skubbe ret hårdt til den.
Er der nogen der har en idé til hvad det kan være??

MVH

Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

1. Hvor gammel er maskinen?
2. Ved du noget om elektronik?

Hvis den går igang ved at få nogle slag, kan det jo være en løs forbindelse. Og hvis du kan svare hhv. gammel og nej til spørgsmål 1+2 skal du overveje om det kan svare sig at reparere på den...!!

Det kan stort set ikke svare sig at rearere på gamle maskiner. Og hvis du oven i købet skal have en fagmand til det, bliver det hurtigt en dyr affære.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Har en fætter (Bosch opvasker) - den vil ikke starte/fortsætte hvis der ligger noget tæt på den hvide dims (føler el.lignende) der er i loftet på opvaskeren. Når det hjælper dig når du skubber til opvaskeren kunne tyde på "noget" flytter sig fra denne føler.

Erik
Nice...!! Den er noteret!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ved ikke helt hvor gammel den er. Købte den brugt for kort tid siden og fik at vide at den skulle virke fint, Det gør den jo så ikke helt. Men nu har jeg prøvet at have den skilt ad, pillet ved diverse stik i tilfælde af at det skulle være en irring og givet de mekaniske dele lidt smørrelse. Så må vi se om det hjælper men tvivler nu på det. Næste gang skal jeg nok lige checke om der skulle ligge noget tæt på den hvide dims inde i maskinen...

MVH

Thomas
Prøv at trække maskinen ud for at se om der ikke er et knæk på afløbsslangen.
Et sådant knæk vil stoppe maskinen da den ikke kan komme af med vandet, og det kunne tænkes at når du slår/skubber til den så rykker det lige nok i slangen til at den kan komme af med vandet.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis