Klinker i badeværelse på bjælkelag

Hej..

Jeg vil høre om det på nogen måde er muligt at få lavet flisegulv i et badeværelse på 1. sal uden brug af svalehaleplader og betongulv.

Etageadskillelsen er et bjælkelag..

M.v.h Nordin Naciri
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nordin.

Står med nogenlunde samme spørgsmål.
Skal have lavet badeværelse ovenpå og gider bare ikke have venyl på !!
Jeg havede tænkt mig følgende : gulv-spånplader fuldlimet og så vådrums membran incl det er filt-væv og så fliser oven på...
Men kunne da også godt tænke mig at høre om nogen havde erfaring med det ?

Mvh Jesper
Tømrer

Expert er jeg ikke, men har lige selv lavet samme nummer, jeg havde også vinyl på mit gulvsad det jeg gjorde var at brække det gamle gulv op, ned til spærene hvor der var 80cm imellem, her lagde jeg "hjælpe-spær" så afstanden blev 30cm og der med meget stabilt, herefter lagde jeg 21mm vandfast krydsfiner med fer og not, limede dem sammen, oven på dem kom der 12mm litexplader+ membram, til sidst fliseklæber og sorte " black galaxy" granitfliser

Håber det var lidt hjælp
det kan lade sig gøre med spånplader som i skriver men den bedste løsning er nu engang svalehaleplader også beton.... Men held og lykke med projektet

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Jeg har lavet det for nogle år siden. Jeg skruede en 25 mm vandfast krydsfinerplade oven på det eksistrende gulv (efter at vvs´erne havde gjort deres arbejde) - det er vigtigt, at gulvet ikke kan give sig når man hopper på det. Herefter (frit fra hukommelsen) primer, vådrumsmembran, gulvvarme (el) lagt i lidt fleksibel fliseklæb, fliser lagt med fleksibel filseklæb).

Det har nu holdt i en del år uden problemer.
Jeg har gjort på samme måde som Hans Hansen beskriver, også for en del år siden, med 120 cm mellem bjælkerne!!
Det virker 100% stabilt og er helt fri for revner.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis