HJÆLP... Er det skimmel ?

HJÆLP... Er det skimmel ?


Jeg er ved at isolere vores fyrrum, desvære har jeg ikke så meget tid, så det går langsomt frem.

Jeg fjernede noget isolering som var sat op, og til min store skræk er der kommet sorte pletter på vægen.

Er det skimmel ?

Hvad gør jeg ?

Vi kommer fra en lejlighed, hvor der var fugt problemer og det er det sidste jeg vil have, i vores nye gamle hus.

Det skal siges at vi tørrer tøj i rummet, og vores gamle gas fyr står der ude. Så der er altid varme på og ventilation.

Jeg satte isolering op, lidt af gangen for at spare på varmen. Der er kun et lag sten, og ingen isolering i taget, kun bræder og tagpap....

Hvad gør jeg ?
Bygger det færdigt ?
Tager alt isoleringen ned og vasker vægene ?

Jeg er totalt nede... Håber der er nogle der kan hjælpe.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er vægen våd?
Du kan prøve at tage et stykke plastik ca. ½ X ½ meter og tape på vægen, efter et par dage vil du kune se om der er våd bag plastikket.
Du kan også bruge en fugtmåler hvis du har adgang til sådan en.
Hvis det er fugtig, er der en change for det er noget svamp af en art.

Men jeg vil ikke være bange, jeg har oplevet det samme, og det var simpelthen noget der sad fra gammel tid af.
okay
Så tror jeg det er fordi. det er en enkelmur, og du har varme på, det giver kondens på indersiden af muren, som når det får lov at side nogen tid, danner mug, eller svamp, men jeg vil gætte på det forsvinder igen når du får isoleret, husk dampspæren.
men måske var det en ide at få en til at kigge på det.
på den væg hvor du har de sort pletter står der noget stort op ad væggen omme på den anden side udenfor ?

vi har i vores bryggers oplevet det samme at væggen var sort nede ved gulvet (enkel sten væg) og det var pga der stod nogle plader op ad væggen omme på den anden side af den .Da de blev fjernet og det sort blev vasket væk med rodalon så kom der ikke mere .
Citat fra jetdirect

på den væg hvor du har de sort pletter står der noget stort op ad væggen omme på den anden side udenfor ?

vi har i vores bryggers oplevet det samme at væggen var sort nede ved gulvet (enkel sten væg) og det var pga der stod nogle plader op ad væggen omme på den anden side af den .Da de blev fjernet og det sort blev vasket væk med rodalon så kom der ikke mere .


Nej der står desvære ikke noget uden for.

Problemet er jo det bliver lukket, og der kommer dampspærre uden på isoleringen.
Hvad vil der så ske ?

Har jeg bare været alt for lang tid om at lave det ?
For din egen og familiens skyld bør du nok lige få det undersøgt. Prøv evt. at sprøge hus-svamp.dk, dem har jeg selv haft kontakt med. Top professionelle mennesker og hurtig med analyse svar, hvis det bliver nødvendigt.

Du får en udførlig plan for hvad du skal gøre og hvordan du undgår at problemet kommer igen.

Lad vær med at eksperimentere for meget, det giver dig bare rigtig mange problemer efterfølgende. Og en masse spildt arbejde.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis