Inddækning Velux tagvinduer

Hej,

Jeg har købt et hus hvor der er monteret nogle Velux tagvinduer. Inddækningen under vinduerne ligner noget plisseret aluplade med enn plastfolie over. Sikke noget møg... Inddækningen sidder og stritter ud fra taget, og vinden har fået fat i den, så den vibrerer, hvilket naturligvis fører til metaltræthed-->brud, så den nu er halvvejs knækket af. Se billedet nedenfor:
indfatning.JPG

Er der nogle bud på hvordan man kan reparere dette? Vi vil gerne have bly/blik/alu inddækket disse vinduer istedet, da vi har andre vinduer i huset, som har en sådan inddækning, og det virker bedre og ser bedre ud.

Mvh,

Mikkel
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
gi det silikone og tryk det på plads

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Velux-inddækningen er absolut ikke dårlig, den du skal sigte på her er den klytmager, der har monteret vinduet. Så vidt jeg umiddelbart kan se, ligger det for lavt i forhold til stenene - og derfor har han også fået problemer med inddækningen.

Hvis jeg tager fejl, kan du i hvert fald laste vedkommende for ikke at have lagt inddækningen rigtigt på plads.

Mvh.

Jan R.
1. Man fuger ikke en velux inddækning med silikon bliver det ikke bedre af og er noget klamp.

2. Jeg ville prøve at se om jeg ikke kunne få trykket den inddækning bedre på plads evt ved at tage den tegl af som er længst væk på billedet... Vinduet ser ud til at være lagt i rigtigt men er svært at se ud fra det billede men inddækningen er ikke blevet trykket rigtigt på plads i det den er lavet og derfor "flagere" den...

At sætte en anden inddækning på er besværligt da det er svært at få lavet den tæt med bly/zink.

hvis det ikke kan laves tæt ved at trykke den ordenlig på plads ville jeg købe en ny inddækning til vinduet... (EDW inddækning.) det ligner M08 vinduer men det kan man spørge om på trælasten hvis man er i tvivl. Held og Lykke

Tømrer Kasper

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Tak for jeres indput. Jeg vil gerne have lavet det rigtigt, og derfor tror jeg også at det bedste er at "starte forfra". Dvs. jeg havde håbet på at man kunne lodde noget nyt inddækning på selve vinduet, og som man kunne få til at passe ordentligt ned over teglene, så det ikke går i stykker når det blæser, og det skulle jo også gerne slutte tæt så det ikke regner eller fyger direkte ind på undertaget.
Nedenfor ser i et billede taget lidt tættere på, som viser hvordan inddækningen er brækket af og hænger og flagrer.

indfatning1.JPG

mvh, Mikkel
Ud fra det billede du har postet er det et dobbelt vindue altså også en dobbelt inddækning du skal have fat i. MENER!!!! man kan købe bund inddækningen for sig selv... Monteringen er lidt besværlig da det er den første del man lægger på efter vinduet er monteret. Jeg ville gøre følgende.

1. bestille og få den rigtige bundindækning hjem
2. afmontere bundinddækningen. ( I bunden af vinduet sidder der 3 skruer som holder en liste løsen dem og løsen de 2 skruer i begge sider af vinduet og ser om du kan lirke bund inddækningen af.)
3. Tag en vinkelsliber med en stenklingen på og skær et snit i teglene under vinduet af i 45grader ca (kan være lidt svært men kan lade sig gøre) så inddækningen kan komme ordenligt ned og den ikke går i stykker...
4. Tag den nye inddækning og monter den og tryk den godt ned i mellem stenen.

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Annonce
Tak for indputtet. Jeg vil lige se om jeg kan finde de skruer du taler om. Og ja, det er et dobbelt vindue, men den inddækning der sidder/sad der nu er delt i to. Dette hjælper jo ikke ligefrem på at holde det på plads, da den ene ende vil sidde så vinden kan få fat i den. Det burde vel være i eet langt stykke, som så var sat ind under et par sten på hver side af vinduet.
Jeg har været i kontakt med Velux, og de har givet mig ret i at inddækningen ikke er lavet ordentligt. Den første række tegl under vinduet skulle have været rettet til, så inddækningen lettere kunne komme ned og ligge tæt, samt skulle de to stykker inddækning være skåret til og samlet med en speciel tape, således at vinden ikke kan få fat i en ende. Jeg vil nu få en proff til at skifte inddækningen, så mit hus ikke rådner op pga det gabende hul i taget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis