Vibrationsdæmpende ophæng af PH koglelampe

Hej,

Jeg bor i lejlighed og har en stor PH Koglelampe i kobber. Den hænger i en kraftig krog i loftet og hver gang overboen går på gulvet over lampen rasler den.
Det er ved at går os temmeligt meget på efterhånden.

Er der nogen, der har en ide til et vibrationsdæmpende ophæng, som kan klare vægten af lampen (ca. 15-20 kg)?

Tak
Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jeg godt se at det må være træls at høre på, men det er stort set umuligt at løse på anden måde end du må igang med lampen, du må se om det ikke er muligt at hindre den i at rasle.
Jeg tænkte dog umiddelbart på at hænge lampen i en kraftig gummi fjeder, men er bange for at det vil forstærke rasleriet. Og så er der kun en ting tilbage, bed overboen tage sine træsko af når han færdes inddendørs.

V.h. Håndværkeren
Hej

Ja en gummiring vil nok "begynde at hoppe med" hvis der rigtig danses hos overboen.
Hvad med en form for støddæmper? Kan man ikke opstøve en lille model af sådan en? Jeg tænker noget i retning af dem der ofte er på bagklappen i en bil,- bare mindre. Måske en ide....
http://www.avn.dk/AVN/pneumatik/Produkter/ACE Her skriver de at de har støddæmpere på 10 mm. Prøv evt at ringe til dem og klag din nød. De sælger måske ikke til private, men kan muligvis hjælpe dig.

Ellers skal du sætte en stang fast i dine vægge,- fra den ene til den anden og hænge lampen i den. Men det bliver man jo nok træt af at se på.

Men det var hvad der kom ud af brainstorming fra min side af.

mvh jan
Det med støddæmperen lyder som en god ide. Det vil jeg prøve, og tilfældigvis er min gode vens far direktør i AVN, så mon ikke jeg kunne købe en støddæmper gennem ham.

Tak
Anders
Det var sgu da pudsigt :-)
Meld lige tilbage hvordan det kommer til at virke

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind