Vild Ting...

Hejsa.

For snart rigtig mange år siden blev der lavet en dansk parodi på melodien 'Wild Thing' - med det mundrette navn 'Vild Ting'.

Jeg hørte den igen for et års tid siden, og da jeg hørte originalen i eftermiddags, tænkte jeg, at det da kunne være, nogen herinde lå inde med den på MP3 eller lignende. Den er umulig at opdrive IRL, da den vistnok kun er udgivet på vinyl-single.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Er det "parodien" du søger.
Så er den lavet af en gruppe der kaldte sig :"Georgs Bureau"
Ankermanden var en gut der hedder Lasse Popp. Idag er han skuespiller.

Han boede i Skive området da han lavede pladen. Mener også drengene bag nummeret lavede en hel del radiofølgetoner... Lokalradioerne i området tog også straks Wild ting til sig.. Faktisk spillede de nummeret en hel del inden den kom på vinyl

Du skal da også have et relevant link: http://ultimative-80ere.dk/v2/content/musik/artistinfo.php?ArtistID=93
Du burde kunne låne skiven på dit lokalebibliotek.

MVH Njord
Hej Njord.

Søgte lige på Lasse Popp, og strax dukkede der en side op ang. ham og 'Georgs Bureau', som jo var dem, der lavede 'Wild Ting'. Det bringer mig lidt nærmere, men stadig var det jo nemt, hvis den lige fandtes hos LDS' tilsammen altvidende og altbesiddende forumdeltagere wink

Men tak for bidraget biggrin

Stop skydningen... Og Njord, vores indlæg har lige krydset hinanden, men tak alligevel.

Har fundet den under Georgs Bureau's hjemmeside og sidder og kluk-ler over den lige nu

http://www.georgs-bureau.dk/musik.php

Men tak for hjælpen!

Jeg husker tydeligt Lasse Popp fra min gymnasietid...
Han gik vist nok på HF, men samtidigt var det. Og Lasse havde ofte et underholdene indslag under morgen samlingen... En samling med diverse officielle meddelelser til alle og "ordet er frit" som afslutning.. det var her Lasse ind imellem havde et ord eller to, eller måske en sang til "folket"

Nostalgien er vækket...

MVH Njord
Annonce
Nu vi er ved de gamle parodier...

Nogen lavede også på et tidspunkt en parodi på 'Oooh You touch my tingeling' - den blev på dansk til 'Uh, du rør min dingeling'. Det var samtidig en parodi på Jørgen Thorgårds program 'Eksistens'.

Kender nogen et godt link til den? rolleyes

Ha ha Lars, den kan jeg også huske. Vil også godt kende til et link.
Den der parodi kan jeg godt huske, fniser af grin ved tanken. Mener at jeg har den på vinyl, men hvor er den nu lige !!!! Det var så vidt jeg husker Bertil Abildgård der (blandt andet) lavede den parodi, måske nogen kan få noget ud af det.

Blev forresten så inspireret af Georgs Bureau at jeg er ved at hente videoen fra "Vild Ting" og albummet "Georgs Bureau kommer sjældent alene". Mindes "Lola" ikke så kendt som "Vild Ting", men for sa... den er go'. Jeg må lige kigge lidt på de links.
Citat fra Ham Selv

Det var så vidt jeg husker Bertil Abildgård der (blandt andet) lavede den parodi, måske nogen kan få noget ud af det.

Ja bestemt, det bragte mig på sporet af, at det jo er 5 x Kaj, som lavede den. Har da også fundet en pirat-hjemmeside, som har den inkluderet i et album, men kunne aldrig drømme om at oprette profil et sådan sted blot for et enkelt nummer. Skal man endelig gøre sig til lovbryder, skal det dæleme være noget, der batter mere rolleyes

Det var lige det de hed, så langt rakte hukommeren ikke wink .

I aften skal jeg lige tjekke min kilde om den skulle være som MP3, det er jo sådan en "Må-eje" ting.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis