Fliser på træ

Kan man godt sætte fliserne op på en trædør?confused
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den må du nok uddybe lidt mere, men umiddelbart nej, og slet ikke med almindelige materialer.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Har monteret mosaikken hele vejen rundt på badeværelset og der blev en del tilovers, derfor fik jeg den idé at tage døren med i købet... Men var meget i tvivl om dette dør-projekt vil holde mere end et par uger (og tænk, hvis man lige kom til at smække døren lidt for hårdt i)
Men det er nok rigtigt, især med fugtpåvirkninger fra vandet er det nok ikke særlig smart...

1000 tak for svarene
som du selv skriver ja men også det at døren nok vil slå sig selvom du primer den.... wink

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Jeg har lige limet klinker på en lem i mit køkkengulv. Lemmen består af en vinkeljernsramme, hvori der ligger en krydsfinér plade, og på den har jeg limet mine klinker. Jeg har brugt alm. montage-/setlim, og det holder rigtig godt.
Jeg mangler bare at fuge den, og jeg tror udelukkende jeg gummifuger den, da jeg ikke er sikker på holdbarheden af en cementbaseret fuge på træunderlag.

Så ja, man kan godt lime fliser på en dør, men jeg tror ikke på fugerne kan holde, desuden kan den påvirkning, som kommer når døren lukkes, nok heller ikke lades ude af betragtning.

Carsten.
Som jeg skrev i mit tidligere indlæg: "og ikke med almindelige materialer" var det med samme tanke som CW skriver.
Jeg har lagt et granitgulv i en vinterhave, hvor der ikke er støbt gulv, men alene en opbygning med fibergipsplader oven på nok lidt rigeligt isolering.
Jeg følte mig ikke 100% sikker på at gulvet var 110% stabilt, hvorfor jeg valgte at fuge fliserne med silicone, i fald der skulle komme lidt bevægelser.
Det holder perfekt, men var noget værre biks at fuge med og fugerne blev i krydsene ikke specielt pæne, men det jævner sig.
Man kunne jo også klæbe fliser på en trædør med silicone og fuge dem med silicone, men det vil være en led opgave og det vil belaste døren meget voldsomt og i tilfælde af at den blæser i ved evt. træk, kunne jeg frygte, at den vil tage karmen med ud! :-)
Jeg tror ikke tanken skal nyde fremme!
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis