Gulvtæppe med buler

Hej
Ifm. renovering af et ældre hus, har jeg lagt masonitplader på det gamle grimme trægulv, pladerne blev sømmet fast, og jeg syntes egentlig der blev brugt "godt" med søm.
Men efter en måned med nyt tæppe, er tæppet begyndt at bule opad, masonit pladerne har løftet sig:-(
Er det nødvendigt at hive hele tæppet af og sømme pladerne fast igen, eller kan man slå små dykkere/stifter igennem tæppet og derved få pladerne ned på plads?
Eller er der andre (lettere) måder at ordne bulerne på?

mvh
Henrik
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dine masoinite plader er sikker blevet fugtige. Derfor buler de op.
Prøv at lufte godt og grundigt ud, samt sørg for ventilation UNDER dit gulv.

Mvh.
bodker

Godt MUFI, du kan jo godt når du vil.
Sådan nogle masonitplader skal have RIGTIG mange papsøm for at holde, det måtte jeg sande på min førstesal. ca. 50-100 søm pr. m2. Her var ingen buler. Har du limet tæppet på, ellers er det vel ingen sag lige at rulle det af over et område.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Endnu en kompliment... Bare fordi jeg kan alt behøv´s jeg dem da ikke hele tiden.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej smile

Hvorfor har du lagt masonitplader på gulvet, for derefter at lægge gulvtæppe på?

Kan du ikke bare rulle tæppet væk, og fjerne det masonit?
Nu du alligevel har ødelagt gulvet med sømhuller, kan du bare trække pladerne af, og banke sømmene ned i gulvet.

MUFI du er lav-det-selv.dks pauseklovn wink
(på den fede måde altså)

Mvh
ThomasB
Annonce
hvis du endelig overvejer at hive gulvtæppet af igen for at reparere underlaget så vil jeg råde dig til at købe nogle rigtige gulvtæppe underlægnings plader som er grønne filt plader man kan købe i enhver tæppe handel de har også en isolerende effekt..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Tak til alle der har svaret, tror jeg bider i det sure æble og hiver gultæppet af og sømmer pladerne igen.

Mvh
Henrik
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er nok sømningen der er mangelfuld !!

Mine forældre lavede en ny overetage i 1971 - 1972 her kom der masonit på et gammelt brædde gulv. Og vi sømmede og sømmede og sømmede !! Der skal rigtig mange søm til.. Også selv om man8 år og gerne vil sømme, det skulle være efter streger osv... Måske er det herfra at jeg har lært at man ikke skal hoppe over hvor gærdet er lavest men ofre lidt på at gøre det ordentligt..

Men der har heller ikke været problemer siden. Det er også et almindeligt tæppe der ligger på som gulvbelægning.

Venligst Njord wink

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis