Bedste valg af skoda?

Jeg står i den situation at jeg skal erhverve mig en bil... En skoda octavia - mit ptoblem er bare hvad jeg skal købe... Mit budget lå egentlig på 200 kilo men nu er jeg kommet lidt i tvivl om det er en dårlig investering jeg er ude i...?confused

Mit problem er at jeg kan stille den op som følgende købsmuligheder:

1: En skoda fra medio 2004 som har kørt 100.000 km til en pris af 180.000 kr

2: en skoda fra primo 2005 som har kørt 60000 km til en pris af 210.000

3: en skoda octavia fra 2005 men som den nye model der har kørt 40.000 km til 240.0000 kr

Udmiddelbart er den sidste dyr men vil den ikke også være langt mere værd om 5 år fordi modellen er nyere eller? og er 30.000 kr sparet det værd når man ser på et års slid og 40.000 km ekstra???

Håber I kan komme med nogle gode konstruktive svar... biggrin
Jeg står i den situation at jeg skal erhverve mig... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Hvis du har pengene ville jeg bestemt vælge den nye model.

Teknik og elektronik i den nye er for det meste identisk med GOlf 5, hvor imod den gl. model Octavia deler teknik og undervogn med Golf 4.

Jeg synes der er stor forskel på måden de to biler kører på. Kvalitetsfornemmelsen mener jeg også er bedre i den nye model.

Med hensyn til det Anders skriver med flådeejerrabat så er det nok ikke noget du skal sætte næsen op efter på en skoda. Skoda forhandlere har slet ikke den samme mulighed for at give rabat som f.eks Toyota.

M.v.h. Henning
Skoda giver ikke særligt meget i "flådeejerrabat". Jeg fik tilbudt 55.000,- i rabat på en VW Jetta 2,0 TDI 140 HK (5 min. forhandling....), men "kun" 22.000,- på en tilsvarende Octavia Elegance.... Og forskellen på de to biler....tjah, udover lidt kosmetisk og stor prisforskel, så er skodaen bygget i tjekkiet, Jettaen i Mexico.

Vi har rundet 30.000 i Skodaen og min kone har nydt hver eneste km (). En fejl i sædet blev rettet hurtigt og smertefrit, ligesom en sælgers fejlagtige oplysning til mig (ovenikøbet mundtlig) blev rettet øjeblikkeligt og uden omkostninger for mig!
Har ALDRIG oplevet en tilsvarende service hos SMC.

Min oplevelse af den nye Octavia mod den gamle er, at den gamle har mere simpel teknologi - og derfor er mere stabil (overvejer at købe en til de korte ture, jeg nu kører). Til gengæld er der pæn forskel i komforten på lange ture i den nyes favør.

Hvilken bil der passer dig bedst, afhænger af dit behov og forventning til ejertid. Jeg ville umiddelbart vælge en ny Skoda Fabia Stc. i stedet for at give 180.000 for en tre år gammel bil med 100.000 på klokken.

Mvh.

Jan R.
Der er også forskel på pladsen på bagsædet. I min Octavia 2002 er der mindre plads end i konens gamle Golf 2. Der er kommet ca 10 cm mere i de nyere.

Personligt foretrækker jeg Audi S6, hvis jeg havde råd!

Mvh Thomas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis