Harddisken har et forkert navn

Hej alle !!
Jeg er ny her , og har prøvet at spørge på andre sites, men har ikke fået nogen løsning på mit problem.confused

Mit problem er som følger: Da jeg i sin tid fik installeret XP på min Comp. blev min harddisk benævnet med E: og jeg er tit ude for, at en CD-rom jeg vil installere kun vil acceptere at harddisken hedder C:
Er der nogen der har et forslag til hvad jeg gør ??? kan jeg evt. "snyde" en sådan CD-rom eller hva'. Jeg må hellere lige fortælle at mit C. drev står som en flytbar disk, ... men det er den ikke.sad

mvh. remaljør
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra remaljør

Hej alle !!
Jeg er ny her , og har prøvet at spørge på andre sites, men har ikke fået nogen løsning på mit problem.confused

Mit problem er som følger: Da jeg i sin tid fik installeret XP på min Comp. blev min harddisk benævnet med E: og jeg er tit ude for, at en CD-rom jeg vil installere kun vil acceptere at harddisken hedder C:
Er der nogen der har et forslag til hvad jeg gør ??? kan jeg evt. "snyde" en sådan CD-rom eller hva'. Jeg må hellere lige fortælle at mit C. drev står som en flytbar disk, ... men det er den ikke.sad

mvh. remaljør


Prøv at gå ind i "start" og "kør" og skriv "C:\WINDOWS\system32\diskmgmt.msc" .. Så åbner et program hvor du vælger din harddisk som hedder E:. Hvis du klikker med modsatte musse knap kommer der en menu frem hvor du kan skifte drev bogstav.

Jeg har aldrig selv prøvet det så jeg kan i garantere det virker og tager ingen ansvar. Du kan f. eks lave et ghost af din harddisk inden du prøver.

Held og lykke.
Under programinstallationen vælger du CUSTOM installation. Så er du frit stillet med hensyn til hvor du vil installere programmet.
Det andet med drevene bør du lade en med erfaring rode med. Der er så meget der kan gå rive galt, særligt da XP er installeret på et andet drev. Det tyder på at det gamle operativ system blev bibeholdt under installationen af XP.
Under "Administration - komputer administration - diskhåndtering" kan du redigere dine drevbetegnelser, men hvis du ikke er "stiv" i hvordan XP virker så lad være med at prøve.

Mvh. Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis