Afløbsproblemer!

Jeg har et sommerhus, hvor grundvandspejlet til tider ligger temmelig højt - ca. 1 meter under terræn.

Afløb fra huset samles i en sivebrønd, hvor der er et overløbsrør (måske et drænrør).

Ved tømning af brønden kan vi observere, hvordan brønden blev fyldt med det samme ved indløb fra overløbsrør. Det betyder så, at brønden er konstant fyldt, hvilket naturligvis giver problemer med at komme af med spildevandet.

Er der nogen der har en god idé til løsning. Måske en stor lukket tank, en kontraventil på overløbsrør eller ..... ?????
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
består din sivebrøn bare af nogle brøndringe, dvs. uden bund?

Jeg har selv 2 sommerhuse, hvor der er højt grundvandsstand til tider skal du kun tage et spadestik eller to før du er nede til grundvandet.

På det ene sommerhus består brønden at nogle brøndringe uden bund, og når jeg for tømt så går der kort tid før brønden er fuld af vand igen. Jeg har en pumpe på som pumper overfladevandet via et trykrør ud i en faskine/sandmile.

Dit problem er sikkert også at vandet løber tilbage via den manglende bund, eller utætheder i samlingerne i brøndringene.

få installeret en pumpebrønd, eller endnu bedre en ny lukket tank med indbygget pumpebrønd, eller seperat pumpebrønd.

Jeg tror ikke dit problem er at vandet løber retur via din sivedræn, og man kan ikke montere en kontraventil på sivestrængen.

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis